/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
tyrkiet
Fra : heidi
Vist : 3499 gange
150 point
Dato : 08-06-02 13:35

Jeg og min familie skal næste år til tyrkiet i starten af september måned - er der i den forbindelse nogen der ved hvilken by der er bedst at være i - vi vil gerne være nær det hele.
hvilke rejseselskab er bedst / billigest ?
hvilke lejeligheds kompleks er godt ? der skal være et godt pool område og bar.
Mine børn er på det tidspunkt 9 0g 12 år.
hvilke ture skal man evt tage på ( gerne på egen hånd )
knus Heidi

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 150 point
Dato : 09-06-02 00:29

Hej

Dette er Linket til det bedste rejseselskab hvis man har Tyrkiet på ønskelisten :
http://www.tyrkieteksperten.dk/tyrkieteksperten.htm

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : heidi

Dato : 09-06-02 17:23

Tak for svaret PARKENSS. det var en af de sider jeg ikke kendte - nu har jeg bestilt et katalog.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 09-06-02 20:16

Jeg var sidste år i Tyrkiet, vi var i en by der hedder Kusadasi, det var et pragtfuldt sted at være, og vil meget gerne derned igen.
Vi var afsted med Tyrkiet Eksperten, og de er da helt sikkert også de billigste...
Det var rigtigt fedt, og der er mange ting at se og prøve. I byen Kusadasi er der mange hoteller, nogle mere børnevenlige end andre.

Et godt råd, prøv tyrkisk bad når man er afsted, det er en fed oplevelse!!

Hilsen May

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 01-07-02 15:18

<Tyrkiet er et land, som i høj grad krænker menneskerettighederne> - skriver en indlægsholder. Men det må ikke afholde os fra at tage derned - tværtimod. Hvis vi ikke gennem vores interesse for landet og dets befolkning påvirker dem, kommer de jo ingen vegne. Vi har igennem flere år besøge forskellige steder, og agter bestemt at fortsætte.

Jeg kan også kraftig anbefale Kusadasi, og det bl.a. fordi byen ikke er overrendt af turister, at der er en dejlig strand (Laidies Beach) og nogle dejlige hoteller (Imbat og Blue Sky), som bl.a. de danske rejsebureaeu benytter. Her er 50 -150 m til stranden og begge har pragtfulde pools.

Afstanden til centrum er nogle få km., men benyt dig af de lokale busser (dolmus) - de er uendelig billige at køre med, og så oplever du også den tyrkiske befolkning på nært hold. Det er den mest ærlige og venlige menneske man kan møde, og så er de meget nemme at komme i kontakt med.

Prisniveauet i Tyrkiet er utrolig lavt. Man kan spise 2 personer på bedste restauranter for 100 kr - incl. alt. Du kan bruge Danske kroner eller Euro, men lad være med at veksle før du er dernede, og gør det så helt på det lokale posthus ("PPT"), her får mest for pengene. Og lad så være med at veksle for meget ad gangen, for du får helt sikkert flere Lira sidst i din ferie. p.gr.af inflationen.

Mht rejsebureau, så kan jeg sige, at jeg har hørt meget dårligt om Tyrkiet-eksperten, så vi har ikke haft mod til at prøve dem, men det kan måske skyldes, at vi er meget tilfredse med Alletiders, som vi har benyttet os af flere gange til Tyrkiet.

Mange hilsner fra en meget tilfreds Tyrkiet-gæst

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-03 11:33

Bodrum er blæret. Den ligger vestpå ved den tyrkiske skærgård. Der er utroligt lækkert hvis man skal have børn med. Afstanden fra lufthavnen til Bodrum ere ganske minimal (men ingen flystøj overhovedet i Bodrum). Hvis i tager lejlighed er der et stort indkøbscenter midt i byen, hvor i kan få alt (undtaget svinekød). Der er en stor ridderborg ved havnen der er et kig værd. Desuden kan jeg varmt anbefale en sejltur (tag ikke rejseselskabets tilbud, men lav selv aftale med en af bådmæglerne = under halv pris). Tag en heldagstur til Aquarium, Black Island og Camel Beach. Husk svømmefødder og dykkerbriller, hvis i har.

Jeg kan også anbefale Kemer ved den tyrkiske riviera, der er meget lækkert og børnevenligt. Der er bare lidt længere transporttid fra Antalya Lufthavn.

Vi havde Sultan rejser = røg på røven og blev til Tyrkiet Experten til Kemer. De var ok (men røg konkurs).

I Bodrum havde vi Spies. Også ok. Tyrkiet Experten har et super godt udseende hotel i Bodrum. Ligger lidt oppe i byen, lige overfor Jimmy´s Place (et besøg værd, billig øl, grimme engelske koner der drikker helt vilde drinks).

Kommentar
Fra : Mettekr

Dato : 14-09-04 10:25

Jeg ville bestemt tage til Cesme, Tyrkiet til næste år hvis det var mig. Jeg og min søn (11 år) er lige kommet hjem derfra! Der var masser af billigt sportstøj (f.eks. 4 NIKE T-shirts for 100 dkr. eller kondisko i læder for 100 dkr., tasker (f.eks. en rygsæk for 100 dkr. og en stor "pensionist-taske" for 250 dkr., guld/sølv og lædervarer. Jeg havde kun taget danske 100 kr. sedler med som valuta og tyrkerne vil meget gerne have de danske penge (de har en god kurs). Jeg kan anbefale en god lederforretning som bør benyttes hvis I skulle være interesseret i at købe skindjakke den hedder LEVENT LEDER i nr. 13 på "Strøget" i Cesme by. Hvis I spørger efter Deniz og hilser fra Mette så lover jeg at I får en billig pris! Cesme er en dejlig by hvor der ikke er for mange turister. Det er også billigt at gå til tandlægen og der er uddannet tandlæger. Der er også gode og dejlige bademuligheder (havet og strandene er ligesom i DK roligt vand og sandstrand) og man kan også opleve at bade i de varme kilder på nogle af strandene. Der er fine og gode restauranter, f.eks. kunne vi (2 pers) spise en god middag for ca. 120 dkr. incl. drikkelse. De tyrkiske restauranter kan varmt anbefales. Tyrkerne er meget flinke og imødekommende men bestemt ikke anmasende på nogen måde. Vi rejste med Dansk Folkeferie og betalte ca. 8000 kr. (2 uger og 2 pers.), vi boede på Sun Apart - lidt udenfor byen men der var gratis hotelbus til og fra hotellet flere gange om dagen. Skal bestemt opleves! God tur!