/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
humlebier
Fra : karin42
Vist : 1468 gange
50 point
Dato : 05-06-04 10:45

Vi har alm. sorte humlebier i haven - og de er meget fredsommelige ! men nu har vi fået nogle andre i en forladt stærekasse , de sværmer rundt som alm. bier men de er orange over vingerne og ellers sorte , men ikke så store som de humlebier vi kender . Skal vi lade dem i fred og regne med at de er ufarlige for børn der leger i haven ! og voksne der ligger på en drømmeseng
hilsen karin.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-06-04 11:06

Find ud af hvad det er for et insekt, du har fået i stærekassen.

http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=1190&#next

Så er det nemmere at svare på "farligheden" når drømmesengen tages i brug

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-04 13:13

Beskrivelse af bierne lyder som nogen der hedder Hushumlebier. De bor ofte i tomme redekasser. De er mere agressive end alm. humlebier og vil som regel angribe hvis man kommer for tæt på deres bo, eller hvis de føler sig truet af pludselige bevægelser. De bliver meget tiltrukket af blå blomster.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-06-04 15:08

vi har samme problem hvordan kommer man af med den ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-04 20:42

Luk åbningen i stærekassen til om natten når bierne er "hjemme" og sove. Pil kassen ned og kør langt væk i en skov eller lign. og sæt kassen af. Medmindre I vil aflive dem med insektgift gennem et lille hul i den tillukkede kasse.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 08-06-04 08:10

Tak for svaret dova.
Vi har tænkt på at pille kassen ned og fjerne den ( stærene vil ikke bo i den ) og da vi har mindre børnebørn ind imellem vil vi ikke resikere noget . venlig hilsen karin.