/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
blærebetændelsespiller til under 670 kr ~
Fra : return
Vist : 4913 gange
50 point
Dato : 05-06-04 07:42

hej er der nogen der ved om det er muligt at købe blærebetændelses piller til sin kat uden at de skal koste små 670 kr bare fordi man skal ud til sin dyrlæge så hun kan se katten kan godt forstå det første gang men hvis/når problemet opstår igen er det jo mange penge at komme af med når selve pillerne kun koster 88 kr hos dyrlægen p.s. dyrlægen sagde at jeg ikke bare kunne ringe næste gang men at de skulle se katten igen ,så er prisen jo 670 igen og da jeg ikke ønsker at betale det en gang til så vil lige høre om der skulle sidde nogen der har nogle forslag til hvordan man tackler problemet hvis det skulle ske igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-04 08:36

Hvis du kan få katten til at drikke the lavet af hørfrø så hjælper det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-04 08:42

Du har da ret i at det er mange penge at komme af med.
Dyrlægen er nødt til at kontrollere om det er den samme medicin, din kat skal have. Du kan ikke selv stille diagnosen.
Det er ikke sikkert at du igen skal betale 670,- kr. Nu ved dyrlægen jo hvad han/hun skal kontrollere.
Hvis du holder meget af din kat, tager du den til dyrlægen igen. De fleste dyrlæger er indforstået med en afdragsordning.
Her kan du læse mere om blærebetændelse hos katte
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_blaerebetaendelse.html
det er vigtigt at den kommer til et kontrolbesøg.

mvh ans, der håber på, at din kat bliver rask.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-04 09:45
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-04 09:51

Tranebærsaft kan også hjælpe.

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-04 10:03

Hvis din kat har en infektion, vil jeg også nok mene, at du er nødt til at tage til dyrlægen igen. Det må mennesker jo også. Gå til lægen altså. For at få dyrket urinen. Tranebær er meget virkningsfuldt, men kun som forebyggende eller hvis man er ved at få de første symptomer på begyndende blærebetændelse, det kan ikke kurere en blærebetændelse. Men når din kat er rask, kan du give den tranebærkapsler som forebyggende middel.
God bedring med din kat!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-04 10:11

Ellers dræber hvidløg alle betændelser.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-06-04 10:58

Ja - det er rigtigt!! men tror du en kat vil spise/sluge hvidløg? Ingen af mine vil gøre det i hvert fald. Den store af hundene vil gerne, tægerne hader hvidløg.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-06-04 10:59

Ja - det er rigtigt!! men tror du en kat vil spise/sluge hvidløg? Ingen af mine vil gøre det i hvert fald. Den store af hundene vil gerne, tægerne hader hvidløg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-04 11:04

En hvidløgskapsel i munden, hold kæberne sammen et øjeblik.
Katten sluger automatisk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-04 11:51

Både blærebetændelse og blæresten kræver kyndig behandling af en dyrlæge. Jo tidligere man fanger disse sygdomme, jo bedre har dyret det, og jo hurtigere bliver det raskt.

Fra denne side http://www.hunde-info.dk/apo1.shtml

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-04 13:01

Det er ikke kun i tilfælde af at katten er syg at man skal til dyrlægen. det er fordi loven er lavet om så al medicin til dyr SKAL være receptpligtig og dermed skal dyrlægen ifølge loven se dyret. Det meste man betaler er "receptafgift". De samme regler gælder selv om dyret bare skal have en ormekur f.eks.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-04 13:06

Selvfølgelig er det mange penge, men på den anden side , når man påtager sig ansvaret for et dyr, må man vel også være ansvarlig nok til at betale hvad det koster når dyret bliver syg.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-06-04 17:29

Du kan også købe noget foder, der forebygger nye anfald, hvis jeg husker rigtigt. Men Tranebær er en god forebyggese. Vores kan godt lide at drikke lidt af det. Men du kan jo melde dig ind i en dyresygeforsikring. Provinzial har en, der også dækker katte. Vores den ældste fik hele tiden blærebetændelse, lige efter vi havde fået ham. Tredie gang sagde dyrlægen, at det nok var en god idé at melde ham ind i en sygekasse, for hvis det blev ved, var dyrlægen nødt til at operere katten. Så vi meldte ham i dyresygekasse. Det er det bedste vi nogensinde har gjort. Han har aldrig haft blærebetændelse siden. Han var i dyresygekasse i to år, så meldte vi ham ud igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-06-04 17:33

Jeg glemte lige: hvidløg styrker immumforsvaret. Hvis du steger noget oksefars og kommer hvidløg i det, æder katten det nok. Hvis ikke, kan du selv spise det. Men hvis den gør, kan du jo prøve dig frem med, hvor meget hvidløg den vil gå med til, der er i kødet. Du kan også prøve at købe noget kattemad på dåse, og komme det i. Aldi har noget, der hedder Kokra eller Kroka. Det er vores fuldstændig vilde med. Der er nemlig masser af sovs i. Det dufter meget, så jeg vil tro, du kan smugle en del hvidløg i det.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 06-06-04 11:00

Tak for svaret Axelise.

Kommentar
Fra : sambo06

Dato : 31-10-07 13:45

ang din og dig. Du skal vide at det ikke er din Kat men dig der skal for søge sig evt. med alle disse gode råd som omhandler natur medicin det kan i værste fald være en rigtig dyster oplevelsefor dit dyr. så hvis du holder meget af dit dyr begynder du ikke at experimenterer med dit dyr, men går til dyrlægen for at få en profesionel behandling , når man anskaffer sig et dyr skal man lige gøre sig klart at DYR KOSTER PENGE og kan i værste fald koste rigtig mange penge hvis de bliver syge, så bryder jeg mig ikke om at læse, at det er penge der bestemmer om dyret blive rask. I denne valg tid omtaler man netop behandling af syge MENNESKER ! Men det er noget helt andet.
Mvh. Sambo06