/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i opstart med Windows XP
Fra : olavur
Vist : 621 gange
200 point
Dato : 04-06-04 14:59

Hej! hjæææælp!!Jeg skriver for min kammerat, der har følg. problem:
Efter at have formatteret harddisk pga. virus, har han installeret det hele igen; men nu fryser windows fast under opstart, og siger at windows ikke kan åbne filen: exe_eac_qt_. Han har en Asus 1300 bærbar, Windows XP, f-secure antivirus/firewall.
vh
olav

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-06-04 16:34

Har han også lagt drivere til motherboard ind fra den CD-rom som følger med comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 04-06-04 16:43

yep - han har det hele med.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 04-06-04 17:00

Hvis han ikke har opdateret Windows skal han se at gøre det..
Ellers tager det jo ikke længere tid at installere Windåse end det tager at drikke en kop kafe :)

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 04-06-04 17:01

kaffe - undskyld

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 04-06-04 17:08

Han har opdateret windows - men fejlen kom 1 time efter opdateringen, mens han var online på internettet. Han har installeret F-secure, men det virker som om det ikke får tid/ressourcer nokk til at starte op, før windows fryser - kan det være en virus - hvad er exe_aec_qt_ for noget?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-06-04 17:53

Ok - hvis Arlet ikke kommer forbi så spørg her: http://www.arlet.dk
eller her: http://www.spywarefri.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 04-06-04 17:55

Jeg lavede lige en søgning på nettet efter exe_aec_qt_ og så at det kom noget frem om sp2, men nævnte det ikke før, da kilden ikke ser alt for troværdig ud.

Andreas1982

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 04-06-04 18:09

sp2 ?? der det ikke en servicepakke til office 200?
Hvordan starter man windows i fejlsikret tilstand på en bærbar? Vi har prøvet gennem den medfølgende recovery CD, men uden held; det hele startede bare op automatisk på normal vis.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 04-06-04 18:11

hør her, for at sparer din og vores tid skal din ven bare prøve at formater og installer windows igen

men det kan også være et proplem med cden hvis den ikke er orginal

Accepteret svar
Fra : etdye

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-04 18:12

hør her, for at sparer din og vores tid skal din ven bare prøve at formater og installer windows igen

men det kan også være et problem med cden hvis den ikke er orginal

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 04-06-04 18:15

Cd´en er original! Tja...formatere om igen? Han formaterede i går - Og hvis fejlen kommer igen? formatere om igen?
Er der virkelig ingen der kender til filen: exe_aec_qt_ ??
klynk...

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 06-06-04 14:34

Kontakt mig på msn på den mail jeg har opgivet under min profil, så finder vi ud af det..

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 08-06-04 09:12

vi fik startet op i fejlsikret tilstand og derved gendannet windows, så nu kører lortet igen - ellers tak for hjælp! men den mærkelige fil exe_aec_qt_ er ikke til finde på PC´en, selv om windows påstår det!!

Godkendelse af svar
Fra : olavur

Dato : 08-06-04 09:15

Tak for svaret etdye.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 09-06-04 18:58

selv tak men for hvad ?