/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
rattet ryster og bilen er levende!!??
Fra : Mrn
Vist : 2053 gange
100 point
Dato : 03-06-04 23:46

Hej...

Jeg har lige sat et nyt sæt fjedre på bilen, og det er også meget godt ud, men når jeg kører så rykker det i rettet og bilen ryster. ( Næsten ligesom hvis man er punkteret )

Er det dækkende der skal spores eller hvad hvad er der galt??

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-06-04 23:57

Hejsa
Jeg har haft samme problem med at bilen rystede, og da jeg var hos mekanikeren fik jeg at vide, at det var nogle "kasser" i fordækkende der var sprunget, da dækkene blev skiftet forsvandt rysteriet, så det kan være derfor......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-04 00:06

Du har ikke været omhyggelig med at krydsspænde din fælge godt nok, hvis du går ud og efterspænder, vil du opdage at nogle bolte nu kan spændes mere.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-04 08:07

Hejsa
Fjedre... fortæl lidt nærmere. Det du fortæller ku' godt tyde på, at dine støddæmpere 1. ved gasstøddæmper ikke er udluftet/aktiveret 2. ved vædske- (hydraulisk) støddæmpere har tabt væsken. Under alle omstændighedder, så har de "tabt pusten".
At bilen ryster og sejler kan også skyldes (da vi snakker din udskiftning af fjedre), at dine bil trænger til en sporring. Det kan du ikke selv.
Hygge... og pas nu på
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 08:10

NB: Som palle er inde på, så tjek din fælgtilspænding. Det lyder nu nærmest som et smadret leje, eller en smadret bremseskive, når du drejer igennem et sving, hvis de ikke er spændt (er løse).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 08:14

NNBB: Er det dine støddæmpere, kan du tjekke det ved at trykke / bevæge din bil op og ned KRAFTIGT (læg hele din vægt i når du trykker på skærmen - op og ned) - få den til at "hoppe". Bliver den ikke stabil efter 1-2 bevægelser, efter du stopper med at "pumpe", så er støddæmperen kaput.

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 16-07-04 18:49

Bilen skulle bare have nye skiver og bremser... Bilen kører perfekt nu...