/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Billigt og godt webhotel?
Fra : Draageos
Vist : 974 gange
300 point
Dato : 03-06-04 21:51

Jeg er på udkig efter et billigt og godt (og stabilt) webhotel.
Det er skal sådan set være til en hjemmeside og til mailserver (og til lagringsplads til diverse avatare og signaturbilleder til brug i forumer osv.).
Der er mildt sagt en urskov af webhoteller og jeg har indtil videre kigget lidt på http://www.gigaweb.dk/ og http://www.web10.dk/
Men har ingen anelse om, hvor gode de er og om der er noget bedre alternativ.
Der vil sandsynligvis blive brugt lidt php og cgi på hjemmesiden.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-06-04 21:56

Du må allerførst overveje, om det skal være et gratis sted, eller et betalingssted.

Stort set alle webudbydere, hvor du skal betale, opfylder dine krav.

ellebye

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 03-06-04 22:06

Det skal helst være et sted hvor man frit kan lave subdomæner...
Det skal servicere et domænenavn jeg selv køber (/de køber for mig) som fx. mitnavn.dk (IKKE noget som mitnavn.udbyder.dk)
Der skal gerne være noget plads til jeg kan modtage mails (også store) så 2-5 MB mailplads er IKKE nok
Der skulle også gerne være pænt med plads til min hjemmeside plus diverse billeder og hvad jeg ellers finder på at smide på den (Dvs. 50+ MB udover mailpladen)
mht. prisen er det bedst hvis den ligger på omkring en 10kr eller mindre (eller slet ingenting hvis der et sådant) om måneden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-04 22:18

Web10 har jo ubegrænset subdomæner, indenfor de 125 MB du har.
Jeg har selv Colberghus og pt har jeg her 6 subdomæner. Nu har de skiftet navn til
http://www.dothost.dk/webhoteller.php og her kan du få 300 MB plads for 10 kr. pr. md. + moms, men jeg kan ikke se om der stadig må oprettes subdomæner, det kan du jo spørge dem om. De har i de par år jeg har brugt dem været meget stabile.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 03-06-04 22:31

Hvad er af grænser med hensyn til trafik (MB) hver måned??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-04 22:36

Hvis du ser på linket kan du se at der er fri trafik, men læs betingelserne, al anden oplysning kan også ses i linket, ligesom hvor mange pop3 konti du kan have.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 03-06-04 22:40

Jeg har lige skimmet salgsbetingelserne og det bekymrede mig at de skrev
"Kunden skal selv via den enkelte produktbeskrivelse, sætte sig ind i de
begrænsninger som det valgte produkt har, herunder trafikgrænse, serverplads
m.m. Såfremt den månedlige trafikmængde for det enkelte webhotel overskrides,
opgraderes kundens webhotel til det niveau, som passer til trafikmængden."
Da der står ubegrænset ved samtlige produkter virkede det på mig meget tvetydigt

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 03-06-04 22:45

Er der ubegrænset trafik eller er der ikke??

og betyder, citat:
"Downloadsektioner er ikke tilladte!

Et webhotel må ikke fungere som en ekstern harddisk, for lagring af data filer
så som .zip, .mp3 og lignende.
Det er ikke tilladt at have filer liggende til fri download uden nærmere
skriftlig aftale med DotHost. "
at jeg ikke må lægge f.eks. min avatar op på serveren og så henvise til den når jeg skal bruge et avatar i et forum... (Avataren bliver ikke loadet op på forumets server men forbliver på min egen)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-04 22:50

Draageos, jeg tror at det hvis du laver en downloadcentral med så megen trafik at det begrænser andres brugeres hastighed. Jeg mener at det også står i betingelserne hos andre udbydere.

Men mail til dem og spørg løs om alt hvad du er i tvivl om, det er den eneste måde at få det belyst på.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 03-06-04 22:54

Ja det er jo nok bedre end at belemre dig med dem alle sammen

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 03-06-04 22:59

Jeg vil anbefale www.surftown.dk

De er meget stabile!
Og har en god pris, support, plads, mailserver og meget meget mere!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-04 23:05

Surftown som Martin foreslår ser også interessant ud, men betingelserne ligner de andres.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 03-06-04 23:08

Surftown har bare mega gooooooood support kan virkelig anbefales...

Har allerede en hjemmeside der, men regner med at flytte 2 til derover! De har også vildt hurtige forb 2x1000 mbit!

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 03-06-04 23:17

Jeg får ikke tid til mere i dag og lader spørgsmålet stå lidt endu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-04 23:18

Martin > Jeg har 2 domæner og 6 subdomæner hos dothost - hastigheden er også god, support har jeg kun haft brug for et par gange, om den er bedre eller dårligere ved jeg ikke, men prøv at sammenligne priserne på de to steder !!!

//bentjuul

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 03-06-04 23:23

hhm.........

Nu har jeg den store pakke!

Og jeg synes siden bare er kanon!

Men man vælger jo selv

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-04 23:26

Jamen det er den garanteret også, og det er jo vigtigt med en god support. Men der kan du se hvad det er for en jungle vi befinder os i. Der er ikke noget at sige til at Draageos er meget i tvivl.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Jan_Nielsen2004

Dato : 04-06-04 01:42

Hej alle,

Jeg har netop checket surftown.dk. Det virker absolut som en seriøs udbyder. Jeg har redelegeret et .dk domæne og vil få et af mine .com domæner til at virke der.

Har testet Azero og det kan være absolut ligemeget De får fakturaen retur

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 08:48

Hmmm! Ikke gratisse, men prøv DanDomain, de er "stabile" og har en formidabel support. Læs mere på http://www.dandomain.dk
Hygge...
Søren

NB: Køber du... så vær sød og benyt / gøre det via http://www.dandomain.dk/default.asp?partnerID=169 så falder der "lidt" af til mig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 08:49

NB: Den "billige" og STORE løsning finder du via http://www.b-one.net/

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 04-06-04 08:50

Dandomain er dyre mener jeg eller også er det noget med man skal højt op for at have meget plads!

Men ellers kender jeg ikke noget til dem!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 09:57

Martin... kig ind på deres hjemmeside og "se efter". Jeg siger jo også det koster, men de er uhyggelig stabile, og så er deres support 100% i top. Du snakker med et menneske, ikke noget med e-mail eller alen lange ventetider... og ja, sådan en service koster jo lidt, men stadig, i den billige ende... Alle dem her kan jo ikke tage fejl, vel?
http://www.dandomain.dk/kundereferencer.htm

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 04-06-04 10:06

Prøv at se:

- Dandomain:
Micro lille     Medium    Standard    Professionel    Komplet
Pris pr. måned    49,-     69,-     99,-     149,-     199,-     299,-
Serverplads    5 Mb    25 Mb     50 Mb     75 Mb     150 Mb     300 Mb
E-mail adresser1 stk     3 stk     10 stk     15 stk     25 stk    50 stk

- Surftown: Lille Mellem Stor
Serverplads 125 mb 250 mb 400 mb
Pris pr. måned 9 kr 19 kr 39 kr.

Hvis man ser koster surftowns det store webhotel ikke ret meget i forhold til dandomain!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 04-06-04 10:12

Var lidt svært at sætte ind

Kommentar
Fra : Jan_Nielsen2004

Dato : 04-06-04 11:48

Til Clan, der var du for sent på den, jeg havde dog gerne foranlediget at du fik kr. 65,00

Til alle andre.

Jeg redelegerede i nat og det virker her til morgen. Helt utroligt.

Deres adm. interface er dog ikke særligt overskueligt og jeg er nødt til at ringe omkring mine mailkonti da det ikke vil helt som jeg vil.

Men det virker helt kanon. Og husk at alt ikke behøver være billigt, men jeg sætter pris på at de anvender deres "overskudskapacitet" på kraftige linier til denne aktivitet og derved får lidt ekstra penge i kassen

Jeg ringer til dem nu og så får i en opfølgning..

Bye now.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 12:04

have a nice day

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 04-06-04 23:23

Har bare lige et sidste spørgsmål før jeg beslutter mig
Hvad er hastighederne på hhv. surftown web10 gigaweb osv.?
og siden der ikke er nogen der har nævnt andet så går jeg ud fra at de alle er stabile?!

Kommentar
Fra : Jan_Nielsen2004

Dato : 05-06-04 02:17

surftown er via COHAESIO connected direkte til dix, som er udvekslingspunkt for større brugere af kapacitet til det danske net. Virksomheden er endvidere et aktieselskab, og derved en større ansvarlighed. De har priser der er yderst rimelige, men skal muligvis ses i lyset af hvad man skal bruge det til, men de har hurtigt DNS opslag, hurtige linier og det er jo blandt de vigtigere ting når man anvender det firmamæssigt.

Hvis jeg ska være helt ærligt tror jeg ikke der er 5 firmaer herhjemme der kan tilbyde det samme til prisen.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 05-06-04 09:09

Det er det jeg har sagt hele tiden surftown.dk er bedst!

+
Support
Pris
MB
Hastighed
E-mail
Subdomæne

og meget mere!

Vælg det, hvis du skal have noget for pengene!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 05-06-04 09:10

Surftown er meget stabile... Synes jeg ihvertfald, men jeg ved ikke med de andre!

Surftown.dks forbindelse er 2x1000 mbit, og det er vist Danmarks hurtigste!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 05-06-04 09:17

Kan ikke huske hvad de andre har men, det er vist et godt stykke under!

Web10 er på 1000 mbit
Gigaweb står der ikke, men det kan tænkes at den er på 1000 mbit fordi de hedder Gigaweb ( giga= 1000 )
B-one er på 1000 mbit
Dandomain kan ikke findes

Ellers kan jeg også anbefale www.aslar.dk det er et lille dansk firma som og hoster hjemmeside.... De har nok Danmarks bedste support, bedre end surftown.dk men de er lidt dyre og deres forb er ikke så hurtig!

Kommentar
Fra : Jan_Nielsen2004

Dato : 05-06-04 10:29

B-One køber kapacitet fra Netgroup Datacenter der får det fra Deutsche Telekom, Level23 og Global Crossing og der udveksles trafik med vistnok alle repræsenterede på dix. Så hvis B-One er så store som de hævder at være i norden, så undrer det mig de anvender Netgroup, som vistnok har været i problemer. Men det kan jo være Netgroup ejer b-one Resultat (givetvis): B-One køber kapacitet af andre og derfor givetvis leverer efter Best Effort metoden. Ser ud til de har en realtiv lille ip klasse 195.47.247.0/24 routingmæssigt

Gigaweb får kapacitet fra Jaynet. Hos Jaynet er der mig bekendt ingen smalle steder. Men det fortæller jo ikke så meget om Gigaweb, kun at der samarbejdspartner kan levere det der skal til

Web10 er vist en underafdeling til nmnet.dk som også leverer dyrere løsninger og server hosting.

Generelt om kapacitet kan siges:

Dem der siger de har 1000Mbit internetforbindelser fortæller givetvis sandheden til en vis grad. Deres leverandør har muligvis lagt fiber ind til dem og oplyst at den maksimale kapacitet på en sådan linie er 1000Mbit. Jeg tror kun meget få har mere end en 100Mbit fast ethernet forbindelse til rådighed da det er den kapacitet der er billigst at terminere hos køberne, hvor de så betaler for det gennemsnitlige forbrug. 1 Mbit hos en seriøst leverandør koster ca. kr. 6-700 og de typiske standardaftaler ligger i en fast leveringsaftale på 20-40Mbit med mulighed for at peeke op til 100Mbit. Udstyr hos nogle mindre webhoteludbyder lever oftest ikke op til kravene der er nødvendige for at drive gigabit forbindelser på professionel vis.

Det er meget billigt at drive webhotel, så omkostningerne kommer via kundeservice, support m.m.. SÅ hvis man køber noget til kr. 9,00 om måneden, så må man affinde sig med forholdende, er de gode så kanon, er de dårlige, så er det bare ærgeligt. Hvad kan man forvente for noget der koster det samme som pant for 3-4 flasker om måneden?

/jan

Kommentar
Fra : Jan_Nielsen2004

Dato : 05-06-04 10:31

B-One køber kapacitet fra Netgroup Datacenter der får det fra Deutsche Telekom, Level23 og Global Crossing og der udveksles trafik med vistnok alle repræsenterede på dix. Så hvis B-One er så store som de hævder at være i norden, så undrer det mig de anvender Netgroup, som vistnok har været i problemer. Men det kan jo være Netgroup ejer b-one Resultat (givetvis): B-One køber kapacitet af andre og derfor givetvis leverer efter Best Effort metoden. Ser ud til de har en realtiv lille ip klasse 195.47.247.0/24 routingmæssigt

Gigaweb får kapacitet fra Jaynet. Hos Jaynet er der mig bekendt ingen smalle steder. Men det fortæller jo ikke så meget om Gigaweb, kun at der samarbejdspartner kan levere det der skal til

Web10 er vist en underafdeling til nmnet.dk som også leverer dyrere løsninger og server hosting.

Generelt om kapacitet kan siges:

Dem der siger de har 1000Mbit internetforbindelser fortæller givetvis sandheden til en vis grad. Deres leverandør har muligvis lagt fiber ind til dem og oplyst at den maksimale kapacitet på en sådan linie er 1000Mbit. Jeg tror kun meget få har mere end en 100Mbit fast ethernet forbindelse til rådighed da det er den kapacitet der er billigst at terminere hos køberne, hvor de så betaler for det gennemsnitlige forbrug. 1 Mbit hos en seriøst leverandør koster ca. kr. 6-700 og de typiske standardaftaler ligger i en fast leveringsaftale på 20-40Mbit med mulighed for at peeke op til 100Mbit. Udstyr hos nogle mindre webhoteludbyder lever oftest ikke op til kravene der er nødvendige for at drive gigabit forbindelser på professionel vis.

Det er meget billigt at drive webhotel, så omkostningerne kommer via kundeservice, support m.m.. SÅ hvis man køber noget til kr. 9,00 om måneden, så må man affinde sig med forholdende, er de gode så kanon, er de dårlige, så er det bare ærgeligt. Hvad kan man forvente for noget der koster det samme som pant for 3-4 flasker om måneden?

/jan

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 05-06-04 10:38
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-06-04 11:29

Draageos, jeg kan ikke fortælle dig hvor hurtig DOTHOST er, men de er stabile og opfylder mine krav i form af hurtighed, stabilitet og pris og det er vigtigt for mig.
Som tidligere nævnt er det meget lidt jeg har haft brug for deres support og de gange jeg har, har jeg fået løst mine problemer.
Ifølge Martin har suftown en kanon support og det er jo værd at lytte til da han er den eneste i denne tråd der kender dem og derfor taler ud fra erfaring og ikke teori.
Held og lykke med det.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : Martin_c

Modtaget 300 point
Dato : 05-06-04 11:35

Dothost kan jo være lige så godt, da jeg ikke bruger dem, men jeg ved bare at man får noget for pengene hos www.surftown.dk

Godkendelse af svar
Fra : Draageos

Dato : 05-06-04 12:28

Tusind tak for svarene alle sammen
Det var dejligt at der var nogle som kunne hjælpe mig med at få lidt mere indsigt i webhoteller

Surftown.dk... Here I come!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 05-06-04 12:34

Det var da så let at hjælpe!

Det er jo det vi er her for?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 05-06-04 12:39

Jeg vil gerne se din hjemmeside når du har den færdig!

Og på et senere vil jeg gerne høre hvad du synes om surftown.dk og hvad du synes om dem!

Du kan skrive til mig på martin@edb-bixen.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-06-04 12:39

God fornøjelse Draageos

//bentjuul