/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Valg af kamera?
Fra : Currant
Vist : 463 gange
96 point
Dato : 03-06-04 18:03

Hejsa...

Jeg er på udkig efter et digitalt kamera, men jeg har ikk en jordisk chance for at gennemskue markedet... Hvis jeg nu lister mine behov op - kan nogen så hjælpe mig?

Jeg kan godt lide at ta billeder udenfor i naturen - både i høj solskin, ved aften og natfotos kunne i lystfisker-hensigt forekomme... Så har jeg også interesse i at tage nære "detalje-billeder" - jeg har læst mig frem til at det kaldes makrofunktion... Så skal det helst være lidt handy da jeg er lystfisker og gerne bare en smule rubust...

Hva kan I komme med af ideer til 2000 - 3000 kr (køber gerne over nettet i dk)

Mvh Michael

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 03-06-04 18:14

Konica Digital Revio Kd-400Z har jeg selv - og har taget en mængde gode billeder.
Til den pris man nu kan få et til(eller andre lignende modeller) får man altså et godt kamera for pengene. (Gav selv 5400 kr for lang tid siden - nu ligger de i ca 2300 kr på edbpriser.dk så vidt jeg husker)
Kameraet har en rigtig god blitz til fotografering i totalt mørke, og makrofunktionen er også god. Lille størrelse, og nem at bruge. Kan kun anbefales - men der er jo mange andre modeller at vælge imellem i den prisklasse! Bare mit ud - akaup.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 03-06-04 18:41

Hej

Jeg har lige købt en Canon A75
http://www.compumail.dk/varer-soeg.php?q=a75
Det er meget nemt at betjene og jeg syndes at det tager fine billeder.
Held og Lykke

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 106 point
Dato : 03-06-04 19:02

Her kan du se hvad de forskellige camera kan.
http://www.digit.no
http://www.dpreview.com
http://www.megapixel.net/
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/qvr40.html
Det gør det måske ikke nemmere for dig.
Her er et til et par tusinde.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Kodak/kodak_dx6440.asp (1800kr.)
Et sted på nettet jeg handler hos er
http://www.pc-netto.dk/default.asp i Herlev kbh.
Men der er mange andre steder.
Dog handler jeg kun der hvor jeg kan afhente varen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-06-04 21:02

Jeg vil vælge feks Canon a80 powershot som ligger i dit prisleje og kan det du søger er det eneste mærke med dansk menu Sååe Canon
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jom46

Dato : 03-06-04 22:40

Lystfiskeri rimer på fugt, vand og sikkert også sand. Du kunne jo sikre dig, at du kan få en vandtæt boks, som måske også har store betjeningsknapper.

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 03-06-04 22:45

Nemli ja - nogle ideer til hvor jeg skal hen af hvis vi nu siger at der muligvis kommer vand med i "billedet"?

Kommentar
Fra : jom46

Dato : 03-06-04 23:32

Det er en verden for sig. I mit B&H katalog (fra www.bhphotovideo.com) er der bl.a. vandtætte huse Nikon Coolpix. Firmanavnet er Sealife Reefmaster. Et andet produkt er Ikelite, der har huse til Nikon, Canon, Kodak, Sony, og Olympus. Endelig kan man købe plastposer af mærket Ewa Marine, der bl.a. har en Camera Rain Capes til både digital og analog 35 mm. kameraer. Sidstnævnte fra 75 til 125 Us$. Men den duer muligvis ikke, hvis du taber kameraet i vandet fra en båd.

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 03-06-04 23:41

Dvs man kan få vandtætte huse til almost alle kameraer?

Kommentar
Fra : jom46

Dato : 04-06-04 15:02

Almost alle mærker, men sikkert ikke til alle modeller. Derfor skal du nok selv på banen, når du har snævret dit valg ind på et eller to kameraer, og lade en af parameterne i dit valg være muligheden for at købe et vandtæt hus som ekstra udstyr.
Selv er jeg glad for mit Nikon Coolpix 4500 (4.mio) (sikkert nok allerede teknologisk forældet), til hvilket jeg kan købe et hav af "nødvendigt" ekstra udstyr. En af de features jeg sætter pris på ved Cool Pix 4500, er at objektivet kan drejes i forhold til søgeren, og det kan sluttes til mine øvrige Nikon flash, ligesom det på næsten alle andre måder er meget lig mit SLR Nikon, f. eks. kan det simulere en "synkronisering til det bagerste lukkergardin".
Fortsat god fornøjelse med dit projekt "valg af kamera". Brug nu masser af tid, og læs mange brochurer.

Kommentar
Fra : jom46

Dato : 06-06-04 12:18

Jeg skulle måske lige tilføje, at "synkronisering til det bagerste lukkergardin" er den funktion du skal bruge til aften og natfotografering.

Godkendelse af svar
Fra : Currant

Dato : 06-06-04 21:42

Tak for svaret emesen.