/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Fysik - Forsøg og teori
Fra : TroelsHH
Vist : 2291 gange
50 point
Dato : 03-06-04 12:46

Hey!

Jeg skal til fysik-årsprøve på mandag og i den forbindelse mangler jeg en hjemmeside der indeholder fysikforsøg og noget teori. Der er i parentesen af følgende emner markeret om jeg mangler teori, forsøg eller begge dele. (Forsøg er det vigtigste):

- Varmekapacitet (Forsøg)
- Specifik Varmekapacitet (Forsøg)

- Effekt (Teori)
- Tilstandsformer (Teori)
- Nyttevirkning (Teori)
- Ohms Lov (Teori)
- Strømstyrke. Kirchhoffs lov. (Teori)
- Serieforbindelse (Teori)
- Joules Lov (Teori)
- Ohms Udvidede Lov (Teori)
- Resistivitet og Resistans (Teori)
- Atommodeller (Teori)
- Resistans temperaturafhængighed (Teori)
- Elektrisk kredsløb med Ohms Lov (Teori)
- Parallelforbindelse. (Teori)
- Tyngdekraft/tyngdeacceleration. Bestemmelse af g. (Teori)
- Elektrisk Effekt (Teori)
- Smeltevarme (Teori)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 03-06-04 13:39

http://www.experimentarium.dk/ under : Naturvidenskab og teknik ..er der en del forsøgsopstillinger og der er links til flere : http://www.experimentarium.dk/dk/naturvidenskab_og_teknik/links/gode_links.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-04 13:43

Ps. Du kan også bruge Google og søge på : forsøgsopstilling* ...inden for de forskellige emner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TroelsHH

Dato : 06-06-04 13:48

Kan ikke rigtig finde noget af det jeg mangler på den side...

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 25-06-04 22:30

Det lyder som noget 2.g stuff det der! har selv lige været til eksamen i fysik.. det ER et helvede!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 01:05

TroelsHH -> Du må have været til eksamen nu, så er du ikke sød at lægge en kommmentar eller lukke dit spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : TroelsHH

Dato : 26-08-04 17:17

Tak for svaret molokyle.