/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Første tur sydpå, afgang hvornår?
Fra : floffy21
Vist : 3525 gange
100 point
Dato : 01-06-04 21:11

Vi skal på vores første tur sydpå weekenden den 20 juni, vi regnede med at køre om natten, men hvornår kan det anbefales, vi vil så nødigt ende i kø, vi skal til Bayern og regner med at tage autobahn det meste af vejen, vi kører i et stræk. så nu er det op til alle jer erfarne campiste, hvornår er det bedste tidspunkt, er det søndag eftermiddag, nat, eller mandag morgen :)

Camilla

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 01-06-04 21:19

uden at være nogen erfaren tysklands-billist vil jeg da anbefale at I kører så I rammer den dansk/tyske grænse ved ca. midnat,og så kører natten igennem Tyskland.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 01-06-04 22:46

hej Camilla
Vi har prøvet at kære på forskellige tidspunkter og det bedste, synes vi, er at køre så I rammer grænsen Lørdag efter midnat da der ikke er ret mange lastbiler på vejene det næste hele døgn (der er noget med at de ikke må køre på de Tyske veje mellem Lørdag kl. 24 og Søndag kl. 24) og alt efter om I har campingvogn med eller ej, tager det jo lidt tid at køre derned.Vi kører gerne et par timer imellem hvert hvil (smøgpause/tissepause) så får I lige LIDT frisk luft
Har kørt den tur til Østrig 12 gange så vi har fundet vores rytme
hvis du vil have mere at vide er du velkommen
ellers god tur
mvh. wipo

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-06-04 00:03

Kan tilslutte mig wipo. Det er forbudt lastbiler at køre i tyskland i week-enden medmindre de har specialtilladelse. Det allerbedste tidspunkt er derfor lørdag nat. Det er fra lørdag middag kl. 12.00 det er forbudt lastbilerne at være på vejen. Fra søndag aften kl. ca 22.00 vælter lastbilerne atter over grænsen, hvor de holder og er klar. Derfor var det måske bedst, hvis I kunne starte noget før.
Ellers har vi altid fundet det vældig hyggeligt at køre gennem Tyskland om natten, husk at holde pause jævnligt, få rørt jer lidt, og tag en kop kaffe eller suppe på rastepladserne.
Rigtig god tur.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 02-06-04 01:48

> floffy21
Autobahn og natkørsel er en gammel "skrøne". Jeg har kørt igennem Tyskland MANGE gange, og kan kun anbefale at man tillrettelægger pauser etc, så man ikke skal passere i storby i "rush-hour".

Den eneste strækning, som kan give problemer er: Hamborg .. Hannover (150 km). Dette var den allerførste Autobahn fra Hitlers tid, og den sidste som er blevet rigtig udbygget. Denne udbygning er nu færdig .. så ingen problemer.

På en rimelig dag med normalt godt kørevejr, skal du regne med 8-10 timer fra dansk/tysk grænse til Bayern .. lidt længere hvis du har campingvognen med.

Rigtig god tur !

/PG

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 03-06-04 11:31

vi ville også gerne have kørt lørdag, dvs jeg ville gerne, manden er bidt af en gal formel 1 bil, og det kan bare ikke lade sig gøre før søndag :) men Guild, hvis det er rigtigt, så er det jo ikke noget problem at køre derned, men hvor lang tid tager det til hamburg fra grænsen, ville helst undgå at lande dernede ved en 7 tiden :)

Camilla

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-04 13:14

Hvor lang tid det tager, -det kommer da bestemt anpå hvor hurtigt du kører.

Fra grænsen til Hamburg tager det ca. 1½ time. Når din mulighed er søndag/mandag, ville jeg vælge at tage Hamburg efter week-end rush our søndag, ca efter kl. 19.00. Jeg er ikke enig med Guild i, at det ikke er af betydning, hvor mange biler der er på vejen, set i lyset af I ikke er vant til den tyske motorvej, hvor tingene går en del hurtigere end vi er vant til i DK.

Det er ferietid, og I kan risikere kødannelser. Sker det, så tag det som en oplevelse, ha' vand, lidt spiseligt, læsestof mm. i bilen, så går det lidt nemmere.

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 03-06-04 20:22

jeg tror vi venter med at køre til søndag ved ca midnat, så burde vi kunne undgå det meste, og så kommer vi heller ikke til en lukket campingplads :)

hvis der er nogen der synes det lyder som en super dårlig ide, så sig endelig til :)

Camilla

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 03-06-04 21:59

hej igen
her må jeg så komme med en ide
kør søndag eftermiddag så er I et godt stykke væk fra grænseområdet når lastbilerne starter og har I CV med så tag jer en god nattesøvn på en af de stor rastepladser dernedad så er I bare lidt udhvilet når I kommer derned hvor I skal være
når det er første gang I skal køre dernede er der meget anstrengende at skulle koncentrere sig om natten både om trafikken og vejskilte
hos os har vi den regel, at den der sidder ved siden af ikke sover (der er ikke noget mere søvndyssende som at se og høre på en der bare er helt væk )
men under alle omstændigheder: lav en ruteplan hjemmefra så I ved hvor I skal henad så det ikke lige pludselig dukker op på vejskiltet for dernede er der ikke lang betænkningstid og der kan være langt til næste afkørsel
Vil gerne være behjælpelig med at lave en sådan så sig bare til (det koster ik noget)
mvh.wipo

Godkendelse af svar
Fra : floffy21

Dato : 04-06-04 19:40

Tak for svaret qfha.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-06-04 21:20

Selv tak, og en rigtig god tur.

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 04-06-04 21:57

og også tak til alle andre, så fik vi da noget at forholde os til :)

Camilla