/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Peugeot Buxy
Fra : brinkland
Vist : 374 gange
170 point
Dato : 01-06-04 19:08

Jeg har en peugeot Buxy fra 97.
Begræsningen i varioen er fjernet, så den kører omkring 70 km/t.

Mit problem er at, der går for lang tid fra jeg gasser op, til den tager fat.
Kan sige ,at det ikke har noget med rullerne at gøre, da jeg har prøvet forskellige.

Er det koblingen eller hvad, der skal skiftes ?

Har læst et sted ,at sådan er det på denne type scooter.
Men man kan vel lave det om ik ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-06-04 20:41

nej, jeg havde det samme problem med min peugoet speedfight, men den kørte også 100 kmt efter at have fjernet skiven i varioen..

Når man rykker gassen i bund går det rimeligt, et lille stykke tid , så staller den lidt, og så tog fanden ved den..

hilsen Melander

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 01-06-04 20:49

Hvis det er fordi motoren dør lidt ud inden den tager fat er det måske blandingen der er lidt for fed, prøv med en mindre dyse.
m.v.h. ahtn

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-06-04 21:05

ahtn, det er jeg ikke enig i, jeg tror nemlig der køres med den orginale dyse, og måske med en bedre udstødning, som kræver en størrer dyse, som også giver mere trækkraft.
VH Palle Hansen
NB: Så sæt en dyse i med et nummer der er ca 10-15 størrer end den orginale.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-06-04 19:46

hmm. har lige snakket med en kammerat, og han spørger om du stadig har blindrør på udstødningen, hvis du har skal du fjerne det, men da det er det første politiet kigger efter, gøres det bedst ved at skære det af så tæt på udstødningen som muligt, og finde en møtrik eller lign. til at sætte i det, og så svejse det på igen, således ser det ud til at det er der, men det har ingen funktion..

mvh. Melander

Kommentar
Fra : brinkland

Dato : 03-06-04 22:47

Når jeg skruer dysen ud, kan man så se hvad størelse den har, er der et dyse nummer på den ?.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 170 point
Dato : 03-06-04 23:23

Ja det står enten på siden eller ved skruetrækkerkærven, men man skal næsten have lup.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=262851238&n=282587801#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 04-06-04 15:09

tager den omdrejningerne fint men er tid om at sætte igang?

Kommentar
Fra : brinkland

Dato : 04-06-04 23:34

Ja, lige præcis.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-04 00:03

Den mangler simpelhen trækkraft, fordi dysen er for lille.
En størrer udstødning ville også hjælpe, men ikke uden dysen bliver størrer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 08-06-04 21:06

det samme som min gør... har du prøvet med strammere trykfjeder?
prøv evt at se hvordan din kobling har det..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-04 00:25

Hvis den løber vildt op i omdrejninger men ikke tager rigtig fat, kan det være koblingen der har for stramme fjedre eller er slidt.
Det kan også være trykfjederen som er for løs som ulle skriver, faktisk kan den også være for løs.
Din rem kan også være for slidt eller fedtet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : brinkland

Dato : 17-06-04 20:11

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-04 20:59

Selv tak, det jeg skrev var lidt forvirrende, det jeg mente var:
Hvis den løber vildt op i omdrejninger men ikke tager rigtig fat, kan det være koblingen der har for stramme fjedre eller er slidt. Eller fedtet.
Det kan også være trykfjederen (Som skal holde de 2 remskivehalvdele mod hinanden)som er for slap, som ulle skriver, men faktisk kan den også være for stram, så remmen ikke vil bevæge sig.
Din rem kan også være for slidt eller fedtet.
VH Palle Hansen