/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Dansk Boligadministration
Fra : madsbs
Vist : 414 gange
75 point
Dato : 01-06-04 19:00

Overvejer at købe andelsbolig gennem Dansk Boligadministration? Er der nogen der ved om det er et hæderligt eller et berygtet selskab?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 01-06-04 19:13

Så vidt jeg ved, er det et ganske gennemsnitligt administrationsselskab. Jeg kan ikke finde noget skidt om dem.

Normalt har man ikke specielt meget at gøre med administrationsselskabet når man køber en andelslejlighed. De formidler bare kontakten mellem andelshaveren/andelsbestyrelsen og en køber (dig). Det værste jeg har hørt om administratorer i den forbindelse er, at de nogen gange kan være lidt sløve, men det kan lige så vel skyldes andelsbestyrelsen.

Har du nogen konkrete bekymringer i forbindelse med handlen?

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 01-06-04 20:00

Udmærket. Nej, min bekymring går egt. mere på at foreningen har en høj andel af erhvervslejemål, hvoraf en del er opsagt. Det er vel administrationen, der har ansvaret for genudlejning af opsagte lejemål?

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 85 point
Dato : 01-06-04 20:28

Umiddelbart kan jeg ikke se hvad problemet er med de tomme erhvervslejemål (det kan være jeg skal have lidt hjælp ). Ejer andelsboligforeningen lejemålene, går de glip af lejeindtægter mens lejemålene står tomme, men jeg kan ikke se at der er nogen udgifter ved det. Er lejemålene ejet af en person, er det ham der taber sin indtægt mens de står tomme. Administrationen kan meget vel sørge for det praktiske i genudlejningen, men ansvaret ligger, som jeg ser det, hos udlejer.

Jensen

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 01-06-04 23:08

Problemet er, at foreningen ejer lejemålene, og administrationen har i tilbuddet vedlagt en orientering om, at det forhold at de er tomme på sigt kan påvirke boligudgiften. Da prisen er rimelig er det næppe et problem. Du får pointene....

Godkendelse af svar
Fra : madsbs

Dato : 01-06-04 23:08

Tak for svaret RyeJensen.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 01-06-04 23:31

Det var såmænd så lidt.