/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
min hjemmeside: Forbidden... (ftp)
Fra : NielsPT
Vist : 644 gange
130 point
Dato : 01-06-04 17:52

Jeg har købt mig et webhotel og et domænenavn. I dag fik jeg så en mail med:

FTP:
Brugernavn: ----
Kodeord: ----
Host: ----

- Og besked på at jeg kan gå igang med at upolade min hjemmeside.. Så jeg downloadede AceFTP 3 freeware og forsøgte. Inde i AceFTP kan jeg godt få kontakt med siden, og hvis jeg 'drag 'n' dropper' mine sider bliver de uploaded. Derefter lukker jeg AceFTP og prøver at besøge min side, men der står bare:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

- ligesom der stod FØR jeg overhovedet forsøgte at uploade noget..

Hvad gør jeg galt/mangler jeg at gøre?

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 18:01

Der vil gå nogle dage før du kan bruge det.... Det skal først reg. hos www.dk-hostmaster.dk som leder Danmarks (.dk)

Du vil modtage et brev en af de nærmeste dage som du får brug for.

Hvilket webhotel har du valgt!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 18:03

Jeg har valgt et (DotIsland) hos www.dothost.dk

Men det er blevet aktiveret hos hos dk-hostmaster.dk - Det har jeg fået en mail om.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 18:07

Ja, men du får et brev indenfor 2-5 dage hvor du skal gøre det endeligt, det skulle jeg.... og det må jo være ens for alle!

Ellers kontakt din udbyder!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 18:21

har fået et brev, og har aktiveret mit domæne..

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 01-06-04 18:22

Du skal gå til hostmaster.dk og aktivere din side. Oprettelse hos dem er ændret fra tidligere og husk så at når du uploader skal du have en startside.
hilsen rednuf

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 18:23

hvad er din adr.

hvilket program har du lavet siden i?

dreamweaver eller?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 18:27

FrontPage...

Holder lige adressen for mig selv, indtil det virker

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 18:29

hhm inde i frontpage så går du op i: filer - udgiv web - ( skriver din adr ) og bagefter brugernavn og kodeord! og så trykker du bare ok!

Så er den bare i vinkel!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 18:34

Jeg SKAL uploade via et FTP-program da min udbyder ikke understøtter FrontPage Extensions. Det vil jeg også helst da jeg snart skal ud og rejse i bl.a. Asien, hvor jeg så skal opdatere min side fra diverse internet caféer..

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 18:39

Så prøv at hente Cuteftp!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 18:58

jeg bruger AceFTP.. Det er freeware..
Kan du nogle tricks dér?

Jeg har (vidstnok) fået uploaded noget (index-siden) til min side nu, via AceFTP, og hvis jeg nu prøver at gå ind på den, viser den ikke længere 'Forbidden...' men bare den typiske 'The page cannot be found'...

Nogen kommentarer? Skal jeg bare være tålmodig?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 19:07

skal lige spise....... så skal jeg kigge på det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-04 19:13

Det er vel ikke sådan, at du ikke har fået navngivet din startside korrekt. Normalt skal den hedde index.html (htm)

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 19:21

Jeg har kaldt den: index.html

Det er godt nok mystisk..

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 01-06-04 19:22

Hej..

Kan du ikke logge på din ftp server via din almindelige Browser i Windows... ved at skrive i din adresse linje:

ftp://DINnyeHJEMMESIDEADRESSE.dk (uden at bruge www.)

så skal din ftp server gerne spørge dig efter koder som du har...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-04 19:23

P.S!
FrontPage navngiver normalt startsiden som index.htm og hvis dub udvyder kun understøtter html skal du bare omdøbe extensionen, og har du referencer (link) kan du lave en kopi af index.htm, som du omdøber til index.html så vil det hele stadig virke, men dukan også omdøbe filen via FP så vil du få mulighed for link korrektion. Husk at uploade alle rettelser.

Jeg bruger selv TotalCommander når jeg skal uploade med FTP, megagodt program http://www.totalcmd.dk

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 19:33

Jeg tjekker med dit program nu....

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 19:34

Mon: Hvis jeg gør det, så kommer der en box op der bl.a. siger (til sidst): 421 kunne ikke oprette en sikker anonym FTP forbindelse

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 19:36

hmm.. Det var ikke meningen der skulle være en smiley, men 3 z'er (dit navn)..

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 01-06-04 19:39

Det kan være dit virus/ internet skjold pogram der blokere, prøv at teste det ved at deaktivere det mens du prøver..

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 01-06-04 19:41

hhm.... Jeg kan heller ikke få det til at virke!

Prøv med Cuteftp eller www.totalcmd.dk

Men hvis du alligevel skal have din pc med kan du da godt udgive med frontpage!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-04 19:45

Som Niels selv skriver skal man have en udbyder der understøtter FP ext. for at kunne udgive fra FP.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 19:47

..Og jeg skal heller ikke have min pc med..

Men jeg prøver lige www.totalcmd.dk samtidig med at jeg deaktiverer min firewall.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 19:58

hmm.. kan stadig ikke få det til at virke. Total Commander virker jo ca. ligesom aceFTP, de tér sig nogenlunde ens - og hvis jeg eksempelvis går ind via aceFTP på min side, kan jeg se de filer jeg lige har uploaded med Total Commander.. men hvis jeg så forsøger at gå ind på siden, via min browser, kommer meddelselsen: 'Forbidden'...

Det er altså mystisk.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 130 point
Dato : 01-06-04 20:02

Noget kunne tyde på at udbyderen har glemt et eller andet, der skal åbnes for adgang via http

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-04 20:05

Alle FTP programmerne ligner hinanden. Fordelen ved Totalcmd. er at den kan fungere på dansk og så kan den meget andet.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 20:19

Ja, jeg tror også at glemt noget inde hos dothost.dk.
Ringer til dem i morgen, og snakker med dem!

Mange tak for hjælpen, allesammen!
Vender lige tilbage når jeg har snakket med dem.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-04 20:27

Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 02-06-04 19:54

Tak for svaret BjarneD.

Jeg forsøgte igen at uploade i dag via aceFTP, - og så virkede det sgu
Men mange tak for hjælpen, allesammen!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-06-04 19:57

Din udbyder har nok ikke været helt klar.
Hvornår skal vi se hjemmesiden?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-06-04 20:34

www.godtur.dk

Lad mig endelig høre noget kritik
(Husk nu at det er min første hjemmeside)

Mvh Niels

Kommentar
Fra : mtsted

Dato : 04-07-11 17:51

Den er fin.

Kig også forbi mine:

http://www.voksogstyling.dk/
http://www.khaosanroad.dk/

Måske især sidstnævnte vil være noget for dig pga. din interesse for at rejse?