/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maling af ben skjolde på Neo's
Fra : chinabox
Vist : 465 gange
20 point
Dato : 01-06-04 16:36

Hej!

Har en Neo's med sorte ben skjolde(standard)
Jeg vil gerne have malet dem hvide men nu er problemet hvilken maling jeg skal bruge! Jeg har selv tænkt på at købe nogen spraydåser, eller noget maling på bøtte og så putte det i min malepistol til lufttryk. Men hvilken maling skal jeg bruge og hvor kan jeg købe det? Nogen som har erfaringer med at male skjolde?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-06-04 21:02

Du kan få malingen på spraydåser hos WWW.THansen.dk specielt til plastik
http://www.thansen.dk/products.asp?c=261867181&n=298581043#xy
Det vigtigste er at der er slebet overalt, også rundt om kanter, og så er det et spørgsmål om håndelag, stovfri omgivelser og god varme.
Undgå løbere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-06-04 22:01

Okay det vil jeg prøve palle..... Hvad mener du med at slibe det?? med sandpapir eller sandblæse det med trykluft?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-06-04 23:06

1.Først afmonteres delene(Helst, ellers afdækkes fuldstændig de dele der ikke skal have).
2.Alt fedtstof skal væk, evnt med klud og sprit.
3. Sandpapir korn ca 100 (Eller specialsandpapir for auto) Overalt skal slibes med let hånd, så alt blank bliver mat, eller holder malingen ikke.
4. Med trykluft eller fnugfri klud fjernes alt støv i det fri.
5. Hvis der er den mindste ridse eller revner skal skaden udbedres, eller slibes jævnt.(Alt kan ses efter maling, ridser mm træder tydeligt frem) Ved malingen skal tingene ophænges så de kan drejes, og der skal være godt lys.
6. Et lag grunder påføres overalt: http://www.thansen.dk/product.asp?c=261908687&n=518828970&pn=518830020
Efter grunder ventes en time.
7. Der sprøjtes ved mindst 16 graders temp.
8. Der sprøjtes først når dåsen er rystet længe.
9. Der sprøjtes fra 40 cm afstand eller mere, og hele tiden skal forstøveren bevæges så der ikke opstår løbere
10. Der sprøjtes vådt i vådt, dvs. der må ikke gå længere end 10 minutter mellem lag, hvis der går længere skal farven hærde i mindst 12 timer.
11. Der afsluttes med et klart lag lak, som er svært at se, og derfor vil gerne løbe. Det kan ses bagefter.
Når jeg skriver et lag, så mener jeg flere lag, fordi malingen holder bedre ved størrer tykkelser.
NB: Ingen kan lave det så godt som automaleren, heller ikke dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:12

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:56

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen