/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
test
Fra : frederikshavn
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 31-05-04 11:20

kan man få et pgr.som kan overvåge sit hardware,når man bruger den,og evt.fortælle om der er noget galt

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 31-05-04 12:25

ja, det kan man godt, men at finde et... det er problemet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-05-04 12:42

Både ja og nej. Der fåes mange småprogrammer der kan overvåge det ene og andet, feks. hvor varm er prossesoren, og hvis en grænse overskrides så kommer der alarm. Man kan ligeledes få værktøjer der jævnligt tester harddisk mm.
MEN problemet er, at disse programmer i sig selv kan være i "modstrid" med anden hard og software, og så kan lave kuk i det. Endvidere vil de som regel tage alt for mange resurser fra computeren, lige som feks. en anden speciel musemarkør kan tage op mod 40% af resurseren, og på den måde gøre computeren langsom, og kan komme med fejlmeddelser om timeout mm.
Så jeg vil stærkt fraråde at indstallere sådanne programmer til overvågning. (Ellers havde vi alle installeret hvis det var godt)
Men hvis man har et specielt problem med harddisk, eller vil undersøge det, så er det udemærket at feks. køre et diskundersøgelsesprogram. Eller test af prossesor.
I Windows XP er der i forvejen: Ctrl+Alt+Delete der ser på prossesorforbrug, lige som der i administration i kontrolpanelet, skrives log af fejl, med fejlkoder der kan søges på, for at finde mulige hardwarefejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 31-05-04 13:27

Hvis du vil have et program til den nævnte overvågning kan du prøve at kikke på tocows der skulle det være muligt at finde et
http://www.tucows.com/windows.html

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 01-06-04 09:05

hva m motherboard monitor det overvåger alt dit hardware....

Accepteret svar
Fra : hghghg

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-04 15:58

du kan hente et program hvor du kan se alle relevante ting angående din pc, gratis

http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=97/id=856/text=Gratis+tjek+af+computeren
hg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:20

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-07-04 19:18

Tak for svaret hghghg.