/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
chiklide unger
Fra : stefan91
Vist : 681 gange
20 point
Dato : 30-05-04 17:18

Jeg har lige fået cheklide unger men jeg kan ikke finde ud af at fange dem er der nogle der kan give mig et godt råd?

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 30-05-04 20:11

hvorfor vil du fange dem? jeg mener.. forældrefiskene passer da på dem.. gør de ikke?

Mvh
Bent

Accepteret svar
Fra : Zufra

Modtaget 20 point
Dato : 30-05-04 20:25

Jeg vil vælge at bruge et net. Hvis det du har ikke er stort nok, så køb et støre.
Men husk at være rolig i dine bevægelser, ellers fanger du aldrig noget.
Hvad er det for nogle Chiklider ???

MVH
Søren

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 31-05-04 10:33

det er blåøjede chiklider men deres unger bliver spist af min malle. zebra chiklider

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 31-05-04 10:37

ok så kan jeg godt forstå dig..

Har selv Zebra chiclider.. de kan godt finde ud af at forsvare sig..

Men som Zufra siger.. net.. rolige bevægelser.. så skulle det kunne lykkedes... hvor store er de?

Jeg har selv 25 zebra unger... en kende for mange.. såehhh skal af med nogen af dem..

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 31-05-04 10:42

de er lige kommet ud af ægget men min broder og en af hans venner ville fange dem med en slange

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 31-05-04 21:52

det er da også muligt.. har I et akvarie de kan gå i??

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 31-05-04 22:19

Jeg har selv ciklider, og første gang de lagde æg så jeg dem ikke før de var klækket, og jeg ville så fange ungerne, og det er virkelig svært, forældrene bliver stresset, og de andre fisk spiser dem og der er pludselig unger overalt, og de er svære at få fanget når de ligger rundt i grusset.... Men en alm haveslange hvor du sørger for at der er så lidt sugeevne på som mulig, kun lige nok til at suge ungerne op, for ellers er det for voldsomt for dem...

Siden hen har jeg taget æggene op - det er noget nemmere... Men gør det ike længere da de hele tiden lægger æg g har alt for mange unger...

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 01-06-04 18:34

hvordan tager du æggene op Mike87

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 01-06-04 21:17

mine ciklider er så venlige at brude en sten til at lægge dem på...

Og hver sit par af mine ciklider har hver "sin" æggesten hvor de lægger deres æg.. jeg har abre lige opdager for 1 tmie siden der er kommet nye æg, men denne gang på min baggrund jeg selv har støbt i alfix, og de har gravet en kæmpe rede under æggene, så prøver at lade dem opfostre dem selv, det er heller ikke unger jeg mangler lige nu.. hehe

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 01-06-04 23:50

mike>> hvad er det for nogle chiclider du har?

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 02-06-04 20:06

Zebra chiklider blå øjet chiklider og nogle der er gule og sorte

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 02-06-04 21:56

Mine er også gule og sorte når de yngler... det er Herotilapia multispinosa(Regnbuecichlider) jeg har 9 stk. og de er faktisk rimelig store... 10-13 cm... Ved godt det her ikke er et salgssted men ville helst gerne af med 3 eller 5 af dem, da det jo er besværligt for dem at de alle skal have territorie når de yngler..

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 03-06-04 18:20

det er ikke Regnbuecichlider men som den populært bliver kaldt golden spec

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 06-06-04 17:45

nej det er ikke golden species...

Søg på google under Herotilapia Multispinosa og se hvad du kommer frem til...

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 08-06-04 18:24

jeg har nogle golden spec chiklider

Godkendelse af svar
Fra : stefan91

Dato : 16-11-04 18:25

Tak for svaret Zufra.