/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
isotoper
Fra : Blight_dk
Vist : 4503 gange
200 point
Dato : 29-05-04 21:41

Hey
skal til at til eksamen og ville gerne uden for pensum. Har derfor prøvet at finde noget om isotoper, men syntes ikke jeg kan finde særlige meget. Så vil være glad hvis der var nogen af jer som ved hvor jeg kan finde oplysninger om isotoper og også gerne et isotopkort.

mvh
blight

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-05-04 22:17

Hej blight.
Jeg ved ikke om du kender siden, men her står i alt fald nogle fakts om isotoper:
http://www.rummet.dk/22d0029
håber det kan hjælpe dig lidt på vej.
mvh Benny

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 29-05-04 22:23
Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 210 point
Dato : 29-05-04 22:35
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-04 00:17

Det nemmeste er at kigge på denne danske udgave af det periodiske system : http://www.rundetaarn.dk/dansk/observatorium/periode.html

Her får du alle relevante oplysninger om grundstofferne og deres isotoper

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 30-05-04 01:59

søg internationalt på google efter 'isotopes' og 'elements'. Der er masser af sider med interaktive periodiske skemaer og isotoptabeller. Det bliver til gengæld nok svært at finde et kort der er til at printe ud, da der er så mange. Angående oplysninger, hvad mangler du så at vide?

Godkendelse af svar
Fra : Blight_dk

Dato : 31-05-04 19:15

Tak for svaret bennymanden.