/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
tvangsaktioner
Fra : carlsen6
Vist : 16557 gange
150 point
Dato : 29-05-04 19:26

et eksempel tvangsaktion med et bud på f.eks 200.000 kr hvad kommer der så af ekstra udgifter ???
hvad skal man være opmærksom på ??
og passe på...
hilsen nybegynder...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 29-05-04 21:10

Det kan du se altsamen her:
http://www.tvangsauktioner.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 29-05-04 21:24

Du kan prøve at læse lidt på denne side om hvordan en tvangsauktion foregår:
http://www.boligassistancen.dk/K%C3%B8b%20p%C3%A5%20tvangsauktion.htm

Der står ikke nøjagtigt hvad der skal betales ud over, men at fogedretten oplyser hvilket beløb der skal betales ud over budsummen. Derfor er det nok også muligt for forhånd at få dette oplyst.

Det fremgår dog, at der skal betales autionsafgift og stempelafgift. Det kan du måske finde lidt om på www.domstol.dk - jeg har som eksempel fundet en side med afgifter for københavn, men prøv selv at se under din retskreds:
http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=10345

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 30-05-04 11:08

har været inde og kigge på de overstående links,,men er der ike nogen, der måske har lidt mere viden om det har måske selv deltaget ???

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 30-05-04 14:16

kreditforeningerne vil jo som regel få dækket deres restgæld,,men hvad med de efterfølgende panthavere det kunne foreksempel være told og skat går de også ind og byder??????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-04 15:04

Det er jo aldrig til at vide hvem der vil byde, men det plejer jo at være kreditforeningerne der har flest penge i klemme.
Ejendomsmæglere kan jo også se hvad en ting er værd, og byder også tit.
Men du vil jo ikke hæfte for andres gl. gæld, men har så til gengæld, ikke nogen garanti hvis soklen synker eller der ligger en gl. giftgrund i baghaven.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 30-05-04 20:07

Jeg vil langt fra påstå, at jeg er ekspert på området, men jeg ved da lidt.

Udover auktionsbudet skal der betales en række omkostninger. I salgsopstillingen der udarbejdes i forbindelse med tvangsauktionen oplyses der et såkaldt størstebeløb. Størstebeløbet er som det siger, det forventede største beløb der skal betales udover auktionsbudet. På www.tvangsauktioner.dk kan du finde salgsopstillinger på alle ejendomme der er på tvangsauktion.

Det der skal betales er rekvirentens udlæg og sælæromkostninger, mødesalær for rettighedshavere, offentlige restancer, skyldige forsikringer samt andre ting.

Hvis du overvejer at købe på tvangsauktion bør du dog altid rådføre dig med en advokat først.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-04 20:51

Ja jeg har ligesom givet linket, til: http://www.tvangsauktioner.dk/ og regner da med spørgeren har læst AUKTIONSVILKÅR, ellers er de her:
Beløb, der skal betales ud over auktionsbudet
Under auktionen oplyses arten og størrelsen af de omkostninger, som køberen skal betale ud over auktionsbudet. Det samme gælder skatter, afgifter, byrder, hæftelser og andre pligter, som køberen skal betale eller overtage ud over auktionsbudet.
På auktionen oplyses et størstebeløb for, hvad der skal betales, og hvilke krav og pligter, der kan overtages.
Af krav, der typisk skal udredes eller overtages ud over auktionsbudet, kan særligt nævnes:
Auktionsrekvirentens udlægsomkostninger og omkostninger ved gennemførelse af auktionen, herunder salær til advokat samt honorar til en af fogedrettens antaget sagkyndig.
Salær og rejseomkostnnger til repræsentanterne for de andre i ejendommen berettigede.
Vedrørende a og b er det en betingelse, at de pågældende rettighedshavere får andel i auktionsbudet. Ved delvis dækning nedsættes salærkravet forholdsmæssigt.
Er auktionen rekvireret af et konkursbo eller dødsbo, hvori gælden ikke er vedgået, betales dog altid fuldt rekvirentsalær.
Ejendomsskatterestancer.
Brandforsikringsbidrag.
Gade-, vej- og fortovsbidrag.
Spildevands- og kloakbidrag.
Restancer for forbrug af vand, leveret af offentlige almene vandforsyningsanlæg.
Brugspanthavers underskud efter afholdelse af nødvendige udgifter ved bestyrelse, drift og vedligeholdelse m.v. af ejendommen. Overskud afskrives i brugspanthaverens fordring og derefter i den i øvrigt bedst berettigedes fordring.
Nødvendige udgifter til ejendommens bestyrelse, drift og vedligeholdelse m.v., som er afholdt af auktionsrekvirenten, selv om ejendommen ikke har været taget til brugeligt pant.
Krav, der i henhold til lejelovgivningen, brandsikringslovgivningen og bygningslovgivningen er gældende mod enhver uden tinglysning.
Beløb, der skal betales ud over auktionsbudet, udredes inden 4 uger efter auktionens slutning til rette vedkommende.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : carlsen6

Dato : 05-06-04 17:04

Tak for svaret pallebhansen.
fik ikke et billigt hus,,men har lært lidt om auktioner,,,