/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
fladt batteri til kantklipper
Fra : thbala
Vist : 1099 gange
100 point
Dato : 29-05-04 13:33

hej

Batteriet til min kantklipper virker ikke mere. Når det har været til opladning og er "fuldt" opladet holder det max 2 minutter.

Batteriet har påskriften "sealed lead acid battery" og er et 12 Volts batteri...

Kan man få det til at virke igen eller er det ødelagt grundet forkert opladning?

mhv Thbala

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 14:01

Du kan måske få lidt mere liv i det, ved at lade det så med en lille belastning på, som en 12Volts lampe/pære, der tilsidst ikke lyser, men først tages fra dagen efter.
Men jeg tvivler, da dit batteri nok er en type der ikke har hukommelse.
Problemet er at et "syrebatteri" ikke må stå en hel vinter, uden at blive opladet for hver 2. mdr., i hvert tilfælde må de ikke stå i frost, uden at være fuldt opladet.
Så du skal nok tænke på et nyt, som nødvendigvis heller ikke holder "så længe". Og et nyt kan godt koste rimeligt meget, så det bedre kan betale sig at købe en anden kantklipper.
Men muligvis kan du fikse en forbindelse til et autobatteri, med en ledning, men hvem gider løbe rundt med et tungt batteri på slæb. (Selvom det vil virke meget bedre og længere)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 29-05-04 21:58

Hvordan ser sådan et batteri ud? Jeg kender det ikke, men har mange nye og nyere batterier stående. Hvad hedder din kanttrimmer? Jeg tror du skal afskrive det batteri, du har på den nu og så sætte et andet på i stedet.

M.v.h.

Peter
www.bottruphavemaskiner.webbyen.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:16

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Botgaard

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-04 00:17

Ja ting tager tid. Men at have sådan et spørgsmå stående i så lang tid, burde íkke være nødvendigt. Og et nyt batteri koster kun omkring 200 kr. Lad os håbe han har fået styr på den kanttrimmer.

Peter.

Godkendelse af svar
Fra : thbala

Dato : 19-07-04 00:30

I kan jo have ret i at det ikke er nødvendigt at have et spørgsmål åbent så længe.. men det jeg søger er en løsning på et problem.. og den løsning er desværre ikke kommet. Løsningen kommer nok heller ikke og spørgsmålet er hermed lukket...

så er det jo bare synd for dem der bruger point på at købe svaret og finder ud af at det ikke er der...

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 19-07-04 00:57

ja det kan du have noget ret i, men du har aldrig fortalt, hvad dyret hedder, så vi havde en mulighed for at hjælpe dig. Og det er ligesom det, Kandu er opfundet for. Du kan jo eventuelt kontakte mig via mit link længere oppe, så vil jeg gerne forsøge at hjælpe dig.

Peter.