/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Windows update
Fra : allansen1
Vist : 547 gange
150 point
Dato : 29-05-04 10:09

Jeg er den heldige bruger af Windows XP, men nu kan jeg lige pludselig ikke køre windows update. Hvis jeg trykker mig ind på win update, så søger pc en slet ikke efter seneste update software. Jeg har ikke kunn finde nogen løsning på dette i win knowledgebase.
Er der nogen der har samme problem, og evt. en løsnin g på dette?

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 29-05-04 10:32

Ja. Gå ind i C:\Windows og slet indholdet af Windows Update Files

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 16:55

Det kan være din opdateside er ændret, så prøv at trykke her:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : allansen1

Dato : 20-06-04 15:59

Jeg har desværre ikke nogen mappe der hedder "Windows Update Files" og win update stien er den rigtige???

Hilsen Allan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-06-04 16:45

Du må nærmere angive hvad der sker, feks. står der 0% eller hvad:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : allansen1

Dato : 20-06-04 18:41

den kommer kun til "Søger efter den seneste version af Update Softwaren"
Hilsen Allan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-06-04 19:56

Ok, så er der noget mere at gå efter.
Problemet er at du har installeret Zone Alarm.
Slå programmet fra og opdater igen. (Deaktiver)
Når du er færdig kan det slåes til igen
VH Palle Hansen.

Kommentar
Fra : allansen1

Dato : 20-06-04 23:22

Hej Palle
Tak for forsøget, men jeg har aldrig haft Zone Alarm installeret.
Jeg er blevet træt af at rode med det her, så nu har jeg lavet en frisk installation på PC'en, og nu virker alting igen.

Hilsen Allan

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 18-07-04 23:18

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 19-07-04 12:08

pallebhansen:
Hvad er det for noget sludder med at når man har ZA installeret så kan man ikke opdatere. Jeg har evig og altid kørt med denne firewall og har ikke oplevet disse problemer på min arbejdsplads. Der er 32 workstations som hver har en ZA installeret og det kører fint over det hele.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-04 14:42

Det er meget muligt, at du ikke har problemer, men andre har. Men det er jo komplet ligegyldig da det er allansen1 vi venter på skal reagerer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : allansen1

Dato : 19-07-04 16:26

Tak for svaret pallebhansen.