/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hjælp til lexmark x1150
Fra : tronddk
Vist : 552 gange
50 point
Dato : 28-05-04 21:43

davs jeg har en lexmark x1150 når jeg sætter den cd jeg fik med da jeg købte den skriver den "ntvdm kernel:der mangler et 16 bit systemmodul geninstaller følgende mudul i system32-mappen:sound.drv" (den har ikke virket siden jeg formater com..... men jeg kan bruge selve printer har snyt printer ligt så jeg kan printe ting ud men scanner virker ikke for den kunne jeg ikke snyde ved den )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 00:06

Nu det såen en multimaskine der ovenikøbet snakker, så det lyder som om den er sur på en manglende fil til dit lydkort Har du et lydkort installeret? Og hvilket OS snakker vi om?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-05-04 16:56

mit lydkort er sat inde men der mangler en fil og jeg har win.. xp

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-05-04 16:56

mit lydkort er sat inde men der mangler en fil og jeg har win.. xp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 16:58

Lydkortet mangler en fil? eller hvad?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-05-04 18:51

ja og nej den virker fin (lyden )

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-04 19:47
Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-05-04 23:10

den mangler stadig den der fil ("ntvdm kernel:der mangler et 16 bit systemmodul geninstaller følgende mudul i system32-mappen:sound.drv") hvor kan man få den henne ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 00:13

Har du opdateret til winxp fra win98?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 30-05-04 12:46

har altid haft xp på den her computer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 13:29

Ntvdm er jo XP's virtuelle dos modul! Hmm! Du kan jo prøve at downloade sound.drv og smide den ind i system32 biblioteket http://sound-cards.driverfiles.net/page,show,15440,224,7,.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 13:31

Det er en version der måske ikke dur, du kan osse prøve at geninstalle dine lydkortsdrivere!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 12:46

Fik du løst dit problem så accepter venligst et svar!

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 08-01-05 19:24

Tak for svaret tedd.
         og undskyld vente tiden trode jeg havde lukket dette spg

Kommentar
Fra : Jannerboy

Dato : 07-03-06 15:08

hej tronddk

Hvis du ikke har fundet en løsning endnu kan du prøve dette:

Åben KØR i start menuen og skriv repair og tryk Ok
Nu åbnes mappen repair kopier alle filerne og flyt dem til system32 mappen som ligger i windows mappen det skulle løse problemet.