/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvordan hacker man et trødløst netværk?
Fra : kalleq
Vist : 2130 gange
344 point
Dato : 28-05-04 20:28

er der nogle fede programmer til at hacke trådløst netværk ?

og nogen erfaringer med disse?

jeg tænker på programmer der kan åbne krypteringerne osv...

//KalleQ

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 28-05-04 20:33

Kan ikke åbnes ved krypteringer.
Ligeså Microsoft programmer.

Hilsen Dan.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 28-05-04 21:05

Du kan logge dig på et åbent netværk med pogrammet NETSTUMBLER,men pogrammer til bryde andres kryptering kender jeg ikke ,men hvorfor,der er 1000 vis af åbne

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 28-05-04 21:55

Efter min mening bør den slags spørgsmål ikke besvares!

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 28-05-04 22:07

Og jeg håber, at folk der besvarer sådanne spørgsmål selv får deres computere hacket...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-05-04 22:09

Helt enig med Hondaen.

Ved at besvare et sådant spørgsmål kommer vi ikke kun i konflikt med kandus regler, men i allerhøjeste grad med civil lovgivning.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-05-04 23:41

Hondaen og ellebye har så ganske 100 % ret her

kalleq >> men hvad er det helt du vil opnå ved at hacke andre ??
og hvad vil du sige til at jeg går ind ad din (låste) dør og tager din computer mens du er i på arbejde /* skole ??

men hvis du vil lære at hacke så give mig dit ip nr eller macadresse

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-05-04 06:51

Jeg er ikke rigtig klar over hvor svarernes salvesesfulde kommentarer skal kategoriseres,"under utopi,"Enhver med et minimum af IT viden,der har fulgt med i TV og andre medier,ved at netværk er åbne alle steder,både legale og
ens eget.Der er i min kommentar ikke nogen forkl på hverken det ene eller det andet,derimod et spgm om hvad det skal bruges til.Men det er da godt man er mere eller mindre anonym,ikke HONDA,du er mig noget barnagtig med dine fromme ønsker,nysgerrig har du aldrig været,vel?Jeg for min del ved,af nysgerrighed,en masse om uregelmæssigheder
koder,skift af reg nr,hacking,osv,måske spørgeren er nysgerrig og ikke ude efter en dommedagsprædiken fra "de sidste dages hellige"
.Vor herre til hest

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-05-04 10:30

For mig er KANDU et sted hvor man kan komme med gode råd, og få svar på sine problemer man er løbet ind i.

Men at spørge efter hvordan man begår ulovligheder, bør slet ikke forkomme i dette forum.

I gamle dage havde man noget der hed "Takt og Tone" - noget man nok burde tage op igen i en mere moderne udgave, som passer til situationen.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 29-05-04 10:42

Olehermann,
det er vel næppe barnagtigt eller fromt at synes, at dette forum ikke skal bruges til udveksling af tips til ulovligheder - men du har ret så langt, at jeg synes, at man skal behandle andre, som man selv vil behandles - og jeg vil så helst ikke have hacket mit trådløse netværk, hvor du så måske synes det kunne bibringe lidt krydderi i hverdagen, når en hacker bruger din netbank etc? Sådan er vi så forskellige, men jeg er sikker på, at spørgeren allerhelst vil have en udførlig guide til ulovligheder - det synes jeg spørgsmålet lægger op til! Og jeg er skam meget nysgerrig, men har ingen interesse i at forpeste andres liv ved at hacke...

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-05-04 12:07

Lad os lige få eén ting slået fast!!
Manden spørger om noget specifikt,og får intet reelt svar .Han ved sgu nok hvad der er takt og tone,og så længe der ikke bliver givet manualer til at genere andre,skal du ,HONDA"og "severin" f... g... ikke anfægte andres moral.
Rod i jeres egen skraldebøtte først

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 12:49

Manden spørger om noget ulovligt oleherman! Så enkelt er det!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 13:26

Nej olehermnn, det er netop fordi spørgeren spørger specefikt, at han ingen svar skal have.
Hvis han havde spurgt eksempelvis:

"Er der nogen der kan fortælle mig hvad hackere gør, for at logge sig på andre computere. Det kunne være rart at gardere sig. ".

Så var sagen en helt anden og ordet kunne som sådan være frit.
Men det er nu ikke det der spørges om, det er om nogen har erfaringer ol., så hvis du selv har erfaringer med at hacke dig på andres computere, så syntes jeg du skal svare. Dog må du vide hvad konsekvens det måtte medføre.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 29-05-04 15:39

Olehermann,
det må virkelig have ramt et ømt punkt hos dig - kan bare sige, at jeg er glad for, at andre er enige med mig. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvilken interesse du måtte have i, at en person skal have hjælp til at hacke - hvorfor gøre noget, der i den grad kan genere andre mennesker? I øvrigt ved spørgeren og Olehermann vist ikke, hvad der er "takt og tone" - i al fald ikke den slags, jeg kan bifalde på nogen måde. Hvad bliver det næste? At man kan spørge på kandu, hvordan man forgifter andre mennesker, bryder en lås op, slår en gammel dame ned? Sådan bare af interesse?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-05-04 17:12

Gud fader bevares,det er dæleme pudsigt det er de samme der jamrer,men I,elleby,Honda og severin,I mener altså ikke at Kandu magter at forvalte deres site,så I er nød til at være "undercover" politibetjente? Stik nu piben ind med tale om " slå ældre mennesker ned""bryder en lås op" osv,ER DU FULDSTÆNDIG TOVLIG I HOVEDET dit paphoved
Lad du Kandu om at forvalte deres side.
Og dig "elleby" du er blevet bedt utallige gange om at tage kasketten af,Torskehoved

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 17:32

Nu er Kandu altså osse i søgemaskinerne! Så det varer ikke længe før det her spørgsmål dukker op, når folk søger efter hack trødløsts? netværk! Men jeg synes da du skal komme med nogle forslag til hvordan man gør oleherman, så kan vi jo se hvad der sker når Kandu bliver tvungen til at udlevere dit rigtige navn til myndighederne! Så kan vi jo diskutere hvem der er Torskehoved til den tid ikk?

Citat fra Kandus regelsamling
Citat
Det bringer os til, hvad der er tilladt på kandu.dk. Selvom at vi fra tid til anden går vi ind på grupperne, og kigger på alle sendte indlæg i vores emner, påtager vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for indholdet på disse sider. Vi påtager os heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi der muligvis må medfølge når du besøger disse steder hos kandu.dk. Og lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-05-04 19:24

tedd
Hvem i alverden bortset fra spørgeren taler om hacking,som jeg er orienteret er der en masse firmaer rundt om
der stiller net til rådighed og der skal man da vidst have et eller andet pogram install for at kunne logge på,der er NETSTUMBLER da vist et af dem.Jeg forsvarer da ikke snagen i andres PC,jeg harcelerer over det er de samme
3-4 stykker der har så satans travlt med censorere andre.Du er da velkommen til at ringe ,skrive hvor du har lyst
jeg er ikke helt med ,hvor du vil hen.Men denne tråd er løbet af sporet,så tak for denne gang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 19:40

Spørgsmålstilleren spørger jo netop
Citat
er der nogle fede programmer til at hacke trådløst netværk?

Personlig synes jeg da det indikerer et eller måske ikke så lovligt?

Og Han/hun fortsætter med at spørge om hvordan man åbner/bryder krypteringerne!

Vedkommende kunne i princippet ligesågodt spørge om hvor man får en nøgle der kan låse alle hoveddøre op i Danmark!

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 29-05-04 21:45

Olehermann,
den tone gider jeg simpelthen ikke at bruge min tid på - det er simpelthen for lavt at kalde andre for den slags og bruge det sprog. I øvrigt synes jeg, at det er dig, der har travlt med hvad vi andre synes.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-05-04 22:03

Det må hermed konstanteres at "ole mann her" ikke taler det samme sprog som os der er clean, så måske skulle vi indskrive ham i glemmebogen til har har lært lektien.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-05-04 22:57

Det er korrekt at vi ikke bør hjælpe med sådanne "opgaver", men hvis det trådløse netværk er "lukket" vil det p.g.a. nøglen tage MEGET laaaaaaangg tid at bryde den. Det er nok også derfor der ikke er nogen der gider dette, for der er jo åbnet WLAN'er nok.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-05-04 00:10

Helt enig med dig wilsonweb.
Jeg har selv en fortid som civilt ansat ved forsvaret.
Jeg kan da huske, når man prøvede blot om skærmene til computeren var sikker nok, når der stod en og "pejlede" skærmene om man kunne se 1-tallet.

Men i dag er det næsten umuligt pga. af forsvarets intranet som helt er adskilt fra internettet.

Desværre har olehermann sin helt egen opfattelse af hele regelsættet her på kandu, ikke kun ved dette spørgsmål men også ved andre, så som hjælp til at hente noget ulovligt ned med kazaa, det er også noget man ikke bør besvare. For slet ikke at tale om een der forespurgte om et program der kunne sende 100.000 spam-mails ud.

Jeg syntes også det er forkasteligt, at nogen besvarer eksempelvis spørgsmål omkring knallerter, hvordan man kan få dem til at køre hurtigere end det tilladte.

Personligt syntes jeg ikke jeg "leger" politi, ved at gøre opmærksom på, at et spørgsmål strider mod både kandus regler og samfundets regler.

ellebye

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-05-04 11:27

For i = 0 ( 0 + 0 + 1 ) mod 4 = 1 = f
f S0 K0

Swap S0 with S1

Si = 1 0 2 3
S0 S1 S2 S3

Second iteration

For i = 1 ( 1 + 0 + 7 ) mod 4 = 0 = f
f S1 K1

Swap S1 with S0

Si = 0 1 2 3
S0 S1 S2 S3

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 30-05-04 19:53

Andre gode forslag?
Ole Man Her tak for hjælpen indtilvidere ;) hi hi

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-05-04 20:15

kalleq >> ja her er et forslag
lær RC4 , RC5 Encryption Algorithm
og Orinoco , Prism2
AirSnort

og nu har du vist fået al det du spurgte om
hvor simpelt kan det være

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:18

technet har svaret på dit spørgsmål, men det kræver selvfølig lidt indsigt!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-05-04 20:26

tedd >> indsigt! ja det er rigtigt (hahaha ) men har kalleq det ?
OG det er skam også derfor jeg svare sådan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:29

Det kræver vist et nyt spørgsmål technet

Kommentar
Fra : RuneJM