/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vådrumsmaling
Fra : 888
Vist : 958 gange
100 point
Dato : 28-05-04 19:15

Har et bryggers med en muret brusekabine, men der er kun malet med vådrumsmaling i brusekabinen... Bør der ikke være malet med det i hele rummet? Har nemlig det problem at der kommer fugtskader nederst på væggene....

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 28-05-04 19:27

Hej 888.
Vi havde samme problem med fugtskader nederst på væggene i et kælderrum.
En maler rådede os til efter grundig afrensning og en smule reparation af pudset først at male med en hæftegrunder fra Dyrup´s som egentlig er beregnet til fliser og lign.
Det gjorde vi så op i 70 cm højde hvorefter vi malede med en alm. vægmaling af god kvalitet, det er nu 7 mdr. siden og vi har ikke set mere til problemet.
Held og lykke med det. Benny

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-05-04 19:29

Nu siger du intet om husets alder, men en bruser i en bryggers taler for et ældre hus.
Fugtskader som du beskriver, er typisk kondens.
Sørg for, at rummet er ordentlig udluftet, evt ved isætning af ventiler i vægge / loft.
Husk ved loft, at disse skal føres over tag, og isoleres, evt. forsynes med en elektrisk udsuger.
Malingen i sig selv, har intet med fugten at gøre.
mvh
jms

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-05-04 21:09
Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-05-04 10:51

?????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-05-04 11:15

Ellebye vil i det spørgsmål give dig 100 point fordi du deltog i konkurrencen om hans barnebarn. Blev det en dreng/pige?
Du var en af dem, der gættede rigtigt.

mvh ans

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-05-04 17:20

Nå for pokker

Godkendelse af svar
Fra : 888