/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hjælp, jeg er gået i stå!!
Fra : Helikoptermyg
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 28-05-04 10:14

Nå! Jeg er en mand på 23 år og 175 cm. Jeg har nu i et godt stykke tid levet efter en lidt hjemmestrikket kostomlægning. Jeg vil være helt ærlig og sige, at jeg ikke fra starten har registreret hvor lang tid der er gået, men jeg kan huske at jeg startede på 92,5 kg, og nu er jeg så nede på 85,1 kg. Og jubii det er da for fedt, og man får jo så mange dejlige kommentarer med på vejen. Jeg startede med at registrere på 88,5 kg, og så er der gået 16 dage indtil de 85,1 kg, og det er jeg også godt tilfreds med. MEN, problemet er, at der i den sidste lille uges tid ikke rigtigt er sket noget.... Vægten kredser lissom bare rundt om 85-86 kg. Så jeg ville høre om der er noget jeg kunne gøre. Mit foreløbige mål er, at komme ned på 80 kg. Så jeg savner lidt nogle ideer til at sætte lidt fut i vægttabet igen. Jeg prøver at spise mad med forholdsvis lavt glykæmisk load, ikke så mange kulhydrater, masser af vand, frugt og grønt. Jeg dyrker jævnligt motion, badminton én gang i ugen, motionscenter eller løb 3 gange om ugen. Et eksempel på min dag, kunne se således ud:
Morgenmad: A-38 + æble
Mellemmåltid: Frugt
Frokost: Grøntsager + hytteost eller spejlæg + lidt mandler
Mellemmåltid: Frugter + gulerødder eller agurker
Aftensmad: Grøntsager + Kød(varieret) + en enkelt gang imellem med lidt fuldkornspasta

Jeg er ikke 100% inde i det der med glykæmisk load og indeks, men indtil videre er det jo gået godt nok, så lidt må jeg da have fattet. Jeg bruger iøvrigt dette link når jeg er i tvivl : http://www.iform.dk/polopoly.jsp?d=1264&a=6643
Håber i kan hjælpe !...

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 28-05-04 10:25

Dit vægttab kan godt gå lidt i stå i perioder, men det er ikke ensbetydende med at du ikke taber dig længere...
Husk også på at når du går i motionscenter opbygger du også muskler og de vejer jo også... *s*

Det er heller ikke nogen særlig god idé at veje sig flere gange om ugen, det giver dig et dårligt billede af hvor meget du faktisk taber dig.

Men du skal bare klø på, du har tabt dig flot ind til nu, og det første du taber er meget væske og de store fedtdepoter, men det sidste er altid det sværeste at komme af med, da du jo har tabt det værste, så kommer det sidste også hen af vejen, hvis du bare ikke giver op.

Har du prøvet med et målebånd??
Mål hvor stor du er, og så har du faktisk et bedre resultat af dine anstrengelser.!!

Men fortsat held og lykke.

Og giv nu ikke op!!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 28-05-04 10:30

Hejsa

Meget kort så spiser du for mange frugter. Det giver dig for mange kulhydrater og så vil dit vægttab uvægerligt blive mindre og mindre. Nyeste forskningsresultater viser at det er vigtigt at få masser af proteiner og det får du for lidt af.

Hvis du er interesseret i at læse noget mere så kig her http://slankigen.webbyen.dk hvor du også kan hente en kalorietabel der indeholder farvemarkering af hvor gode de enkelte varer er hvis du skal tabe dig.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-05-04 10:31

http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

der kan du få lidt inspiration...og ja der går altså også længere og længere mellem at man kan se vægttab, nu hvor du ikke er så overvægtig mere.
Se dig lige i spejlet og se om ikke du ser pænere ud...istedet for at gå og veje dig.

og som nicole hun skriver..bliv ved..du skal jo aligevel blive ved med at spise sådan som du gør for at holde vægten.
PS: jeg er selv skiftet til mindre kulhydrater..og jeg taber mig også stille og roligt....ha tålmodighed

mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 28-05-04 11:03

det er meget normalt at vægtabet går i stå i en periode , hvor mange grøntsager spiser du ??? jo flere du spiser jo mere forbrænder din krop så mindst 600 g grøntsager om dagen. Du skal ikke spise for meget, brød, pasta, kartofler da det sætter forbrændingen ned. Kig lidt på dette link, og følg deres principper så vil du helt sikkert tabe dig .

http://www.weightconsultants.com/da/

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 110 point
Dato : 28-05-04 11:44

Hej

Op med humøret, man vil altid tabe sig lidt langsommere, når først de store vanddepoter er væk.

Hvis du gerne vil vide mere om det glykæmiske indeks, kan du gå ind på denne side, der er også en tabel:

http://www.madogsundhed.dk/16_leksikalt/glykaemisk_indeks.htm

Men som du vil se, så har du efter træning brug for fødevarer med et højt glykæmisk indeks.

Du kan iøvrigt godt følge Henning Borcherts råd og spise flere proteiner, der er mange forskere, der mener at man forbruger flere kalorier ved forbrænde proteiner i forhold til at forbrænde kulhydrater. Og at kødprodukter ikke findes i oversigter over det glykæmiske indeks, er kun fordi de intet glykæmisk indeks har, det beregnes nemlig kun for kulhydrater. Ergo kan der ikke være noget i vejen for at spise protein på en lav glykæmisk kur.

mvh
Sonja

Godkendelse af svar
Fra : Helikoptermyg

Dato : 29-05-04 09:06

Tak for svaret SonjaAS. Mht. det henning siger med frugter, så forstår jeg det ikke rigtigt. Jeg er klar over at frugter indeholder kulhydrater, men har det hele ikke noget at gøre med hvor hurtigt eller langsomt nedbrydelige de er ?? Dem der er hurtigt nedbrydende er dårlige, dem der er langsomt nedbrydende er gode, og dem der er i f.eks æbler er de gode kulhydrater. Altså jeg mener, skal jeg holde mig helt væk fra frugt ? Det kan da vist ikke passe......

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 29-05-04 11:36

Nej, du skal ikke holde dig væk fra frugt, de officielle anbefalinger er 600 gram frugt og grønt om dagen. Når det nu virker godt for dig med kur efter det glykæmiske indeks, så synes jeg at du skal holde fast i det. Jeg mener, vi hver især er nødt til at finde en slankekur, der virker netop for os, og som vi kan holde ud at leve med. Jeg finder selv, at det er svært at holde mit kalorieindtag lavt nok, hvis jeg skal spise så meget frugt og grønt, og spiser derfor selv - når jeg ikker er på Nupo-kuren - hellere mere protein, da jeg synes, at det mætter mere. Og protein skal man også have, men det får du jo også. Det vigtigste ved en slankekur er, at man indtager færre kalorier end man forbruger. På denne side kan du se mere om hvor mange kalorier du kan indtage i løbet af en dag:

http://www.madogsundhed.dk/16_leksikalt/energibehov.htm

Held og lykke videre fremover

Kommentar
Fra : CherryQueen

Dato : 10-06-04 16:25

Jeg synes også at man skal passe en anelse PÅ med at sige at han ikke skal spise så megen frugt-husk på at han træner og det kræver altså energi, og der er INTET så sundt som frugt, men selvfølgelig skal man styre sig lidt. Det er nok rigtig at man skal holde sig til 1-2 frugt pr. dag.

I sidste ende KAN det altså også hjælpe at TÆLLE kalorierne lidt, det er ikke så sexet, men se på hvor meget du forbrænder og hvor mege der ryger ind af kalorier.

Jeg har også tabt ca. 10 kg. og træner også, og stødte på samme problem, ofte taber man sig i "klumper"....dvs vægten kan stå stille i 2-3 uger, men så pludselig kommer det. Jeg er også sikker på at jeg har forøget min muskelmasse ved at træne, jeg tager i al fald ikke så nemt på som før.

Knus