/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Øre-problemer
Fra : MSS
Vist : 947 gange
50 point
Dato : 28-05-04 09:48

Hej

Vores søn på 2 år døjer meget med hans ører. Han har dræn i, men det flyder ofte fra dem. Vi besøger ofte ørelægen, og nu har vi dryppet hans ører så meget med anti-biotika, at vi nu er blevet anbefalet at skulle med en blanding af eddike/vand.

Har nogle erfaring med andre gode råd, der virker ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-04 10:21

Kig lidt på denne side, muligt du finder gode råd.
http://www.netnaturdoktoren.dk/boernehjoernet.htm

Accepteret svar
Fra : asim1

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-04 11:15

Hej

Har selv haft et ørerbarn og har haft meget glæde af at skylle drænet med eddike/vand .flere gange om dagen. Købte i en helsekostforretning nogle dråber fra en plante fra natlysplanten ,som han fik ca 12 dråber afr om dagen i et par år det hjal så han ikke fik nye infektioner, håber du kan bruge mit svar til noget
Har lige fundet dette link måske du kan bruge noget der fra

http://www.liberherbarum.com/Index.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-05-04 13:52

Jeg håber da ikke, at der er nogen, der skyller ører med nogetsomhelst på deres "ørebarn" ---uden at det er på ørelægens udtrykkelige anbefaling?!??

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 28-05-04 13:54

Hej Birgitta

Vi gør ikke i hvert fald, det er vores ørelæge, der har "ordineret" det...

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-04 13:57

Citat
Vi gør ikke i hvert fald, det er vores ørelæge, der har "ordineret" det...

Hvorfor så spørge her??

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 28-05-04 14:08

Hej Teil

For at høre om der var nogle, der havde andre erfaringer !

Vi har skyllet og skyllet og der har ikke været den store bedring endnu.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-05-04 14:09

Enig med Teil. Der er visse ting, som man ikke eksperimenterer med, ud fra anonyme råd på kandu.

Når jeres søn har dræn i øret, så er der jo faktisk åbent ind til mellemøret. Og så putter man altså IKKENOGETSOMHELST!!! -ind i øret som ørelægen ikke har ordineret..

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 28-05-04 14:14

Rolig nu......

Jeg har heller ikke tænkt mig at proppe ting i ørerne på min søn, men det kunne jo være, at der var nogle, der havde gode erfaringer med fx. zoneterapi eller noget, der kan styrke hans immunforsvar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-04 14:15

Ok MSS
Glem mit råd med saltvand. Jeg kan forstå din bekymring
og ønsker inderligt jeg kunne hjælpe. Men som Birgitta
siger, det er farligt at søge råd her. Er din læge ikke
kompetent kan du jo finde en anden.

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 28-05-04 14:23

Tak for svaret asim1.
mvh
MSS

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-05-04 14:31

God bedring med den lille fyr, MSS.
Han vokser jo nok fra det, men det er jo nok en sølle trøst lige nu...

Hvis du følger asims råd, så snak lige med ørelægen om det først, ikk'?

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 28-05-04 14:41

Hej Birgitta

Tak for de søde ord..... jeg tør slet ikke gøre andet end det ørelægen anbefaler, vi er glade og fuldt ud tilfredse med ham, det var også mere, hvis der var een af "læserne", der havde gode erfaringer med noget "harmløst" som zoneterapi, eller lign. som måske lå lige for, men vi ikke havde tænkt på.

Så den står på skylning med eddike/vand indtil vi hører andet fra ørelægen.

mvh og god weekend
MSS

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-05-04 14:43

Selvom dit spm. er lukket kopierer jeg lige et svar fra mig fra en anden tråd der også handlede om blandt andet øreinfektioner. Du efterlyser erfaring med zoneterapi, og det kan jeg varmt anbefale dig at prøve

Citat
Hej Nicolehh.

Jeg føler virkelig med dig. Jeg har selv en dreng på 4 år, som har haft de samme problemer som din datter. Han er for tidligt født, og de første to år var han stort set syg det meste af tiden.

Det vekslede mellem almindelige forkølelser, som satte sig til lungebetændelser, øreinfektioner, og værst af alt den asmatiske bronkitis. Det var et rent helvede at komme igennem, og lægerne sagde det var på grund af hans for tidlige fødsel, at hans imunforsvar ikke var fuldt udviklet. Det kan man ikke bruge til noget når man som dig står og er ved at blive desperat for at barnet skal have lov til at få en god periode uden alle disse infektioner..

På et tidspunkt i vores forløb, fortalte en læge mig, at hans eget barn havde haft de samme problemer, og han anbefalede mig at tage min søn med til Zoneterapi. Hm..tænkte jeg! hvorfor ikke, det kan da umuligt blive værre - så jeg slæbte ham med til en zoneterapeut. Det har jeg ALDRIG fortrudt..

Efter tre behandlinger kunne jeg mærke en TYDELIG forskel på min søns infektioner. Dem han havde da vi påbegyndte behandlingen, nåede ikke at sætte sig på hverken lunger eller ører, og de infektioner han fik efterfølgende (de kan jo ikke helt undgås) blev aldrig til andet end en harmløs forkølelse..!

Jeg synes bestemt du skal prøve det, hvis ikke du allerede har forsøgt dig med det?!? jeg har set mange andre børnefamilier få rigtig gode resultater med behandlingen..

Det er fint du ikke ryger i din datters nærhed. Bliv endelig ved med ikke at gøre det..du synes måske ikke det har hjulpet en skid endnu, men det vil det komme til på sigt. Noget andet du skal være opmærksom på er MÆLK..! nogle børns gentagne infektioner kan hænge sammen med at de ikke tåler mælk, eller retter sagt, mælken er slimdannende, og derfor ikke egnet til at drikke i store mængde når man har bronkitis..

Behandlingen med zoneterapi suppleres ofte med kosttilskud. Det vil terapeuten fortælle dig om, men jeg mener min søn fik noget der kaldes Echinamin, men andre bruger midlet Biostrath. Du kan læse lidt om zoneterapi her.

http://amarzonen.dk/Oreborn/oreborn.html

Til sidst vil jeg sige til dig. Op med humøret, det går i orden med disse infektioner. Min egen dreng fejler aldrig noget længere, så lægerne havde ret i, at jo flere infektioner dit barn får som lille jo bedre og stærkere bliver deres imunforsvar senere. Min søn kan idag vade rundt sammen med 12 andre børn der alle er snot forkølede uden selv at blive syg, og det er en skøn fornemmelse..!!

Held og lykke..