/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Yngel Prinsessen af Burundi
Fra : TheCon
Vist : 577 gange
120 point
Dato : 27-05-04 21:47

Hej alle.

Ja så har vi lige fået børn......
Det er jo ret fedt, men mit spørgsmål lyder, skal vi lade ungerne
gå sammen med forældrene i deres 60 liters akvarium eller skal vi
fjerne forældrene.
Der går også et andet par som fik unger for 1 mdr's tid siden, men
i løbet af en uges tid var de alle væk
Så nu vil vi prøve at se om i har nogle gode råd som kan hjælpe os med
at være nogle gode bedsteforældre......*GS*

Hilsen Michael og børn.

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 27-05-04 21:54

hmmm hvis jeres børn kan svømme når de lige er blevet født...så skal du nok melde dem til ol i svømning........hehe ej....sorry :D

>>Rexon<<

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 120 point
Dato : 27-05-04 23:21

Hej Michael.
Her kan du læse mere om fiskene, men i det første link skrives, at de har en god yngelpleje, og derfor kan det nok ikke tilrådes at fjerne ungerne fra de voksne. Kender desværre IKKE selv fisken, og kan derfor ikke komme med et bud på, hvad der evt. kan være galt.

http://akvariesiden.dk/fisk/vis_fisk_fund.php3?id=38&word=Prinsessen%20af%20Burundi

http://www.flyvefisken.dk/vejledninger/prinsessen_af_burundi.htm

Håber at linksene hjælper dig.

Mvh
Sonja

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-05-04 23:23

http://www.flyvefisken.dk/vejledninger/prinsessen_af_burundi.htm

Er I sikre på det er prinsessen af burundi?

Udmærket indlæg Rexon

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-05-04 23:24

To sjæle en tanke Sonja

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 30-05-04 14:23

Hey

Du skal nok have ungerne over i et andet akvarium hvis du vil have et par stykker til at overleve

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 31-05-04 22:22

Hvis du siger der kun går et par mere ciklider i akvariet er det vist både nemmere og bedre at fjerne det andet par....
Så kan forældrene selv opfostre ungerne, og hvis du alligevel skulle have flyttet ungerne i et andet akvarie, så hvorfor ikk bare flytte det andet par?? de er også nemmere at fange

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 01-06-04 15:19

Hmmmmm nu bliver jeg lige forvirret......
Stefan91 og Mike87 det som i siger er jo egentlig det modsatte af hvad der står i de links som der bliver henvist til
ovenover....... hvad skal jeg stole på........... Har i selv prøvet at yngle på denne art..... forløbig har de det godt.

Michael

Godkendelse af svar
Fra : TheCon

Dato : 07-06-04 08:39

Tak for svaret SonjaAS.