/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hvad er en kalorie?
Fra : DiTTe_77
Vist : 4147 gange
50 point
Dato : 27-05-04 17:59

Hej!
Jeg har lige købt en motions-cykel, og der står på den hvor mange kalorier man har tabt.. Der stod noget med 200 kalorier.. Jeg har ingen anelse om hvor meget det er, og om hvad en kalorie er..
Jeg er ikke decideret overvægtig men vejer bare et par kilo for meget.
Kh. Ditte

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 27-05-04 18:16

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1921/sprog=1/grp=8/menu=5/ jeg håber at den kan hjælpe dig

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 27-05-04 18:22

kalorietælleren på motionscykler kan man ikke helt stole på. den regner oftest kun strækningen ud og tæller ikke hvilket gear man er i osv...

Kommentar
Fra : DiTTe_77

Dato : 27-05-04 18:43

Nej ok, men hvad er en kalorie normalt?

Kommentar
Fra : DiTTe_77

Dato : 27-05-04 18:46

Okay, siden var god.
Tak Rexon

Kommentar
Fra : DiTTe_77

Dato : 27-05-04 18:55

Hvor mange kalorier er der i frugt?
Og slik?
og mælk, brød, sukker, osv..

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 27-05-04 19:10

var så lidt :P men det plejer at stå bag på produkterne...

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 27-05-04 19:34

hvis jeg har hjulpet dig godt nok...må jeg så godt få de 50 point...:D du vil allligevel miste dem...:P

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-05-04 20:08

Godt link du gav der Rexon.

her er lige en tilføjelse
http://www.densundelinie.dk/opskrifter/kalorietabel.htm

En søgning på google giver dette.
http://www.google.dk/search?q=kalorie&ie=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Så er du vist dækket ind DiTTe_77

Mvh. Natmaden. (huh -- mad igen)

Kommentar
Fra : xt600e

Dato : 27-05-04 20:28

1 kcal.= ca 4,2 kj ----- ---1000kalorier = 4200 jule------1 kalorie = 4.2 jule.
Du kan se på varedklarationerne hvor meget energi de indeholder.
xt600e

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 27-05-04 21:37

Hej DiTTe_77

På denne side kan du se hvad kalorieindholdet er i rigtig mange fødevarer, og også hvad de iøvrigt indeholder af gode sager:

http://www.foodcomp.dk/fvdb_default.htm

mvh
Sonja

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-05-04 21:53

en kalorie er den mængde energi der skal bruges for at opvarme en cl vand 1 grad celsius

så vidt jeg husker

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-04 07:09

Hejsa

Det der måske er nok så interessant er hvor mange kalorier du skal forbrænde for at tabe dig.

Hver gang du forbrænder 7,4 kalorier, som ikke dækkes ind af kalorieindtag, taber du dig 1 gram. Det betyder at du taber dig ca 27 gram fedt hver gang du forbrænder 200 kalorier.

I øvrigt er det korrekt hvad der er anført, at kalorietællere ikke er helt stabile på cykler, men det hænger ikke så meget sammen med gear, som det hænger sammen med din egen alder og størrelse.

Hvis du vil vide mere, herunder f.eks. ønske dig en kalorietabel, kan du hente den gratis på http://slankigen.webbyen.dk

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : DiTTe_77

Dato : 28-05-04 14:00

Tak for svaret
Det var rigtig godt.