/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
VPN
Fra : SNK
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 27-05-04 12:51

Jeg vil gerne have adgang til firmaets server hjemmefra.
Begge pcér køre windows xp pro. Er der nogen der slavisk kan beskrive fremgangsmåden, til at sætte de 2 pcér op. Begge internetforbindelser er adsl.

Mvh. Søren

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-05-04 12:54

I din startmenu under tilbehør og derunder Kommunikation ligger der en funktion der hedder Fjernskrivebord, klik på den og du bliver guidet igennem

Kommentar
Fra : SNK

Dato : 27-05-04 13:03

Fjernskrivebord og VPN er ikke da ikke det samme, er det??????? ved fjernskrivebord kan man vel kun udføre nogle kommandore på serveren, mens du ser skærmbilledet på din egen pc.
Det svar jeg leder efter, er opsætningen til hvordan man læse og skrive, til de delte drev der findes på serveren, hjemmefra (netværk via internettet).

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 13:24
Kommentar
Fra : SNK

Dato : 27-05-04 13:38

ip-adressen skal det være til serveren eller til adsl-routeren, og hvordan finder jeg den, forklar venligst!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 14:55

De oplysninger skal du have af Administratoren af den pc/server du vil have VPN forbindelse til ,du skal selvfølig have retigeheder/konto af samme for at det kan lade sig gøre,man kan ikke bare finde en IP og skabe fjern adgang til denne ip's pc.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 15:01

(rettigheder) så du skal kontakte din boss eller den der har de administrative rettigheder
på serveren.

Kommentar
Fra : SNK

Dato : 27-05-04 15:04

Det har jeg, og jeg har prøvet og højreklikke på LAN-forbindelsen under netværk og så tvalgt egenskaber, der står en ip.......er det den.

Kommentar
Fra : bartens

Dato : 27-05-04 15:12

Jeg forstår du ønsker at oprette VPN forbindelse og ikke "fjernforbindelse til skrivebord" !!
Du skal hjemme have en VPN client - er indbygget i XP http://rucs.rutgers.edu/vpn/vpn_files/jabbott/vpn_winxp.php3

På arbejdspladsen skal der være en VPN server - denne har microsoft også http://www.microsoft.com/resources/documentation/WindowsServ/2003/enterprise/proddocs/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/WindowsServ/2003/enterprise/proddocs/en-us/vpn_server_role.asp

Jeg mener ikke du skal oprette "fjernforbindelse til skrivebord" da denne forbindelse ikke er særlig sikker!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 15:15

du skal tilføje dine ifo under fjernskrivebord>indstillinger>generelt,du kan også klikke på hjælp samme sted

(computer/adgangekode/brugernavn/domæne)som du har fået af administratoren på dit firmas server:

Kommentar
Fra : bartens

Dato : 27-05-04 15:18

Her er en god beskrivelse af hvordan du opsætter din XP maskine som VPN server!!!

Kommentar
Fra : bartens

Dato : 27-05-04 15:19
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 15:20
Kommentar
Fra : SNK

Dato : 27-05-04 15:20

Hey Bartens

Hvordan sætter man serveren op som vpn-server, kræver det ekstra software ud over win xp pro.

Accepteret svar
Fra : bartens

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-04 15:24

Hejza SNK

Se indlæg fra mig 27-05-04 15:19
http://www.pctechnicians.ca/help/XPVPN.html

Held og lykke !!!!

Godkendelse af svar
Fra : SNK

Dato : 27-05-04 15:25

Tak for svaret bartens.

Kommentar
Fra : bartens

Dato : 27-05-04 15:29

Til Manse9933

Hvordan skulle jeg ud fra dit link kunne fast slå at det er en sikker forbindelse ???

Den er ikke sikker og kan sniffes - så let som at spore en IP!!

Kommentar
Fra : SNK

Dato : 27-05-04 15:34

Bartens, hvordan finder man serverens ip-adresse, den man skal koble op til fra ens hjemmecomputer......Undskyld de dumme spørgsmål.

Mvh. SNK

Kommentar
Fra : bartens

Dato : 27-05-04 16:22

Hej SNK

Hvis du er på arbejde kan du bruge hjemmesider som dem her :

www.minip.dk
www.myip.dk

Der findes mange - det er den ip som serveren har på nettet - the same at home!!