/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tvinge offline folder
Fra : CADmageren
Vist : 305 gange
200 point
Dato : 27-05-04 00:53

Hejsa.

Ved arbejde i Inventor (et 3D cadprogram), er der en del data der skal hentes ned for at åbne en enkelt modeltegning. (+ 2-300mb) Med mange samtidige brugere på netværket, giver dette performance problemer. Det viser sig at hvis filerne først kopieres til lokal harddisk, opnås en væsentlig bedre performance. Sagen er selvsagt at det skaber nogle nye problemer, at arbejde på sin egen disk.

Derfor har jeg arbejdet lidt med offline folders (2000/XP). Spørgsmålet er ganske simpelt om det er muligt at "snyde" windows til at arbejde med en offline mappe lokalt på harddisken, selvom alle stier stadig peger til de samme drevbetegnelser på netværket.

Denne artikel beskriver noget om et langsomt netværk, http://support.microsoft.com/?kbid=263097, men det har tilsyneladende ingen effekt.

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 27-05-04 02:01

Uden at kende specielt meget til det ville jeg forsøge at lægge det ind i Apaches Httpdocs, og så køre det fra localhost.

Alternativt kunne man samle en discount PC med de stumper man nu har til at flyde og så sætte den op med SME Server ( e-smith ).
Denne kan DL ganske gratis og fungerer fint, sålænge man ikke har brug for virtual hosts - i så fald begynder det at blive en smule tricky, men det kommer jo an på hvor meget man er inde i EDB ;)

Venlig hilsen
Andreas1982

Annuller spørgsmålet
Fra : CADmageren

Dato : 23-01-06 08:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål