/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Gratis SMS??
Fra : Reichstein
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 26-05-04 16:15

Min datter har en mobiltelefon med abonnement hos Telmore. Hun spørger mig sommetider, om hun må få skiftet sit abonnement til et selskab med gratis SMS'er.
Jeg har ikke hørt, at der findes et sådan selskab, men jeg har lover hende at undersøge sagen.
Kan nogen af Jer derude fortælle mig om det kan lade sig gøre, - og hvor???

Jan

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 26-05-04 16:27

Der findes selskaber der udbyder abonnementer med "gratis" SMS. Problemet er så bare, at der er et utroligt dyrt abonnement koblet på. Se fx. http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/generated/private/private/Produkter_priser/Produkter_priser_start.jsp

du skal sende mange sms før end det kan betale sig at skifte fra Telmore.

Accepteret svar
Fra : bixen

Modtaget 60 point
Dato : 26-05-04 17:14

Telia Xpress

Fri SMS, nul fælder og nul nonsens

Xpress er til dig, der SMS'er meget. Det specielle ved Xpress er, at du kan SMS'e til 0 kr. i Danmark, når du har betalt det månedlige abonnement.
Du har kun én minuttakst med Xpress. Minuttaksten er den samme hele tiden, uanset hvad tid på døgnet du ringer, til hvem du ringer, og fra hvilket net du ringer.

SMS til 0 kr.
Samme minutpris uanset hvornår og til hvem du ringer i Danmark
GPRS inkluderet i abonnementet
Hvad koster det? Telia Xpress priser
Abonnement/ md. 120 kr.

Tale/ min. 1,20 kr.

SMS/ stk. 0 kr.

MMS/ stk. 3 kr.
GPRS/ 10 KB 0,40 kr.

Oprettelse 99 kr.
Opkaldsafgift/Opkaldsforsøgsafgift 0,25 kr.

Bemærk: Når du benytter servicenumre og indholdstakserede SMS, er der, udover den almindelige pris for tale/SMS, en taksering af tjenesten opkrævet af leverandøren.

Det betyder at indholdstakserede SMSer ikke er gratis for Xpress kunder, men koster det, der er angivet i den pågældende annonce, når du bestiller den indholdstakserede SMS.
Det kan være du deltager i konkurrencer, køber ringetoner eller abonnerer på en daglig nyheds-SMS. Hvis du f.eks. køber en ringetone til 10 kr. og du henter den ved hjælp af en SMS, så er det kun den almindelige SMS, du henter ringetonen med, der koster 0 kr. Ringetonen koster altså stadig de 10 kroner, leverandøren har bedt om. Dette gælder for alle indholdstakserede SMSer.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 17:27

Det der abonement på 120 kr, svarer så vidt jeg kan se til at du sender 600 beskeder med Telmore.

Der er så også lige 40 øre mere i minuttet på samtaler, så det er noget af et regnestykke for at se hvad der bedst kan betale sig

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 26-05-04 17:35

Tak for svaret bixen.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-05-04 18:36

hvis din datter sender mange beskeder, har telmore tilbud på 440 sms'er for 44 kr. Det er halv pris. De skal dog bruges inden for 30 dage...