/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ændret HP Computer . Har ingen lyd mere
Fra : Fiona
Vist : 847 gange
300 point
Dato : 26-05-04 13:03

Hej.
Jeg har købt en HP Comp. i Bilka. Nu har jeg smidt det medfølgende software ud,partioneret hardisken og installeret
min egen win. XP, så langt så godt men nu har jeg ingen lyd mere .
Det er et onboard lydkort der sidder i jeg har fundet ud af at det er et Reltek AC"97 lydkort og at driverversionen
hedder 5.10.0.5410.
har fulgt et råd her fra Kandu ,hentet Aida32 men blev ikke meget klogere af det .Hvordan får jeg fat på en driver
syntes ikke jeg kan finde noget men jeg er heller ikke særlig dygtig til PC'er.
Håber nogen kan hjælpe mig .

MvH Fiona

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 13:05

Gå ind på HP´s hjemmeside .. her kan du finde den rigtige driver.
/PG

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-05-04 13:10

Hejsa

hvad hedder din cpomuter mere end HP ??? nr. type.

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 26-05-04 13:14

dk.
den hedder HP Pavilion 540.dk
AMD Athlon XP 3200 (2020 GHz)

MvH Fiona

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 26-05-04 13:16

hovsa 2,20 GHz

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-05-04 13:23

se her
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?product=407785&lang=en&cc=us&lc=en&dlc=en&docname=bph07154

har du været på windows update ??
efter du har klikket på "scan efter opdateringer" ligger der så nogle filer i
"driveropdateringer" ?
her vil du kunne se om der er drivere til dit lydkort....
hvis der ligger nogle filer her så skal du hente dem.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 310 point
Dato : 26-05-04 13:31

du kan evt. (måske) også bruge disse drivere

http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=488

skroll ned til

Realtek ALC Series AC'97 Audio Drivers

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 26-05-04 13:42

Win. updatering blev klaret i går.
HP hjælpen kan jeg ikke bruge jeg har ikke de ting de henviser til mere. Deres hjælpefiler er væk sammen med alt det andet fra dem .
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=488
denne driver er hentet ,nu prøver jeg at inatallere, så ser vi hvad der sker

Godkendelse af svar
Fra : Fiona

Dato : 26-05-04 13:54

Tusind tak for svaret dk. Det virkede,nu er der lyd igen .
Jeg er bare SÅ glad ,jeg har brugt rigtig lang tid på problemet og du klarede det som en mis.
jeg opretter et spørgsmål med lidt ekstra point til dig .
God pinse til alle

MvH Fiona

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-05-04 13:58

oki
problemet med "sådanne computere" er at der følger en recovery cd med hvor samtlige driverere
og software ligger i dat filer son ikke lige er til at få fat i