/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Registry Mechanic 3.0 (testversion)
Fra : BerndJ
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 26-05-04 11:56

Har tilfældigvis fundet et lille program ved navn Registry Mechanic 3.0, har downloaded den gratis testversion og kørt programmet.

Efter 10 min. fortæller det mig at have fundet 44 fejl i reg.databasen (på en tilsyneladende helt velfungerende pc uden problemer overhoved). Registry Mechanic viser ikke nærmere hvad slags fejl det drejer sig om, men tilbyder at reparere dem hvis jeg lader mig registrere ... og det koster vist nok $ 29.

Mine spørgsmål:

er der nogen som har erfaringer med Registry Mechanic 3.0?
er det pengene værd? eller er det bluff?? bare en smart måde at trække penge ud af os mindre erfarene pc-brugere?
skal jeg overhoved tage fejlmeldingerne alvorlige når pcen ellers fungerer ok?? (har i forvejen, og bruger jævnlig, Adaware, Spyboot og RegCleaner)?

På forhånd tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 26-05-04 13:39

Ja det har jeg - jeg har ikke købt det men efter at jeg kørte det har jeg fået væsentligt mere fart på PC'en så udfra de tests jeg har kørt med det er det et udmærket lille program
Men der er et andet program som jeg oplevede at være endnu bedre "Tune-up utillities" fundet på Two-cows

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 14:13

Det drejer sig sikkert om orfant eller forældreløse henvisninger i regdatabasen! altså henvisninger til programmer du har afinstalleret! Hvis maskinen kører fint er der ingen grund til panik!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 26-05-04 16:35

TAK for jeres svar, begge to. Bare i kunne dele pointene - begge svar kan jeg jo bruge.

OG:

Jeg har nu scannet med "Tune-up utillites" (se Qualiman's indlæg), og det har fundet 153 (!!) fejl, og har repareret dem allesammen (siger det i hvert fald). Bagefter har jeg igen kørt Registry Mechanic og det har IGEN fundet 44 fejl. -

Forvirret??? Ja, det er jeg også.

Det vigtigste er jo at maskinen kører fint - MEN derfor vil jeg jo gerne forstå noget mere af det der foregår, vil gerne vide hvem / hvad jeg kan stole på - og jeg vil heller "tages ved næsen" af disse software-udbydere (jeg kan ikke helt gøre mig fri af mistanken at noget er måske snyd (se oplægget fra kl. 11.56).

Hvis i har flere kommentar som kan hjælpe mig med forståelsen vil jeg være glad. - TAK!!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-04 16:45

Det kommer jo an på hvad programmet leder efter! f.eks om den leder efter brudte genveje! Hvis man har mange dokumenter og billeder man flytter eller sletter, vil der jo komme mange fejl her! Selv bruger jeg Norton Utilities, så jeg har desværre ikke den store erfaring med ovennævnte programmer!

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 27-05-04 17:12

Tak for svaret tedd.