/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
gæstebog, nedtæller... Frontpage!?
Fra : NielsPT
Vist : 1770 gange
302 point
Dato : 26-05-04 11:16

Stiller lige spørgsmålet igen, eftersom der ikke kom nogen svar sidst.

Her er jeg ikke på hjemmebane - så har brug for hjælp!

Jeg har dog fundet ud af, at man skal ud i ASP, PHP eller mySQL for at kunne lave:

- En tagwall/Gæstebog
- En nedtæller til en bestemt dato
- (måske en chat på sin hjemmeside)

Jeg har også fundet diverse PHP/ASP-koder som man bare må bruge, men hvordan får man dem ind på sin hjemmeside? (frontpage 2000) .. Jeg kan simpelthen ikke regne det ud!

Og hvad er forskellen på ASP og PHP?

Og hvis man finder en html-kode, hvor skal man så sætte den ind, i følgende stykke, for at det virker??

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

</body>

</html>

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 11:22
Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 26-05-04 11:33

Rexon>

1: 1. link virker ikke.

2: Virkelig flot at du kan finde ud af at søge på google.com - Det havde jeg aldrig selv tænkt på! Det må jeg sige..

3: Har du overhovedet læst mit spørgsmål? jeg HAR diverse koder og scripts, problemet ligger i at få dem ind på min hjemmeside i frontpage.

/Niels

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 11:35

1 ja det ved jeg...

2 google.dk er da det bedste :D....

3 jeg prøvede da bare at hjælpe....der er jo ingen adnre som har prøvet....men tak....sorry jeg ikke var til hjælp...

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 312 point
Dato : 26-05-04 11:40

Citat
Og hvad er forskellen på ASP og PHP?

ASP stå for Active Server Page og er lavet af microsoft til at bruges i deres Access database. Men det kan også bruges til at forbinde sig til en MySQL database. Og man kan så bruge Visual Basic til programmering, det er så også det nemmeste at bruge. (syntes jeg selv )

Sådan ser en forbindelse ud til en MySQL database via ASP
Kode
<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=[DOMAIN_COM];UID=[DOMAIN_COM];PWD=[PASSWORD];"
objConn.Open

objRS.Open "[QUERY]", objConn, 3,3
%>

<%
objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

PHP kan jeg selv ikke lige huske hvad stå for. Men der kan man bruge simpel Javascript med lidt c++.
Det er også det mest brugte da det er det noget der er lavet for at erstatte ASP og så der gratis da det bruges på linux server.
Fordelene ved PHP er faktisk størst ind med ASP.
(sådan her har jeg da forstået det)

Citat
Og hvis man finder en html-kode, hvor skal man så sætte den ind, i følgende stykke, for at det virker??

Den kode du nævner skal indsættes i toppen af storset alle sider.
Du gør det nemmest ved at trykke på html forneden og så gå i toppen og indsætter det.
Den gammel frontpage der var engang. Kunne man indsætte koden ved at trykke en bestemt taste og så var der bare en gul boks hvor der stod script kode.
Men nu er den der vist ikke mere.

Hvis du vil indsætte kode igennem frontpage skal du også vide hvad du gør når du gå i html og indsætter det på den måde.
Der er nemlig ikke nogle bestemt måde at gøre det på.
Det bedste forslag er at bruge en anden editor der er beregnet til ASP,PHP og den slags.

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 26-05-04 11:41

Citat
3: Har du overhovedet læst mit spørgsmål? jeg HAR diverse koder og scripts, problemet ligger i at få dem ind på min hjemmeside i frontpage.

Nej jeg oplever også det her mange gang når man stiller et spg

Men man må bare venter til nogle af "ekspertner" er på så man få et ordentlig svar

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-05-04 11:53

Hej Niels

Her er et link til en forklaring på ASP og PHP, de laver også sider gratis, men jeg ved godt at du selv vil lave dem, men kan måske alligevel være dig en hjælp.
http://dkscripts.starthotel.dk/hjelp.htm eller http://dkscripts.starthotel.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 26-05-04 12:07

Tak skal I have, snortop og bentjuul..
Jeg kigger lige lidt på det, og vender så tilbage

Mvh Niels

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 12:09

ASP kan også bruges med Javascript (..og er ikke mere simpelt en VBscript ;) )

For at kunne køre og teste ASP på din lokale maskine skal du, foruden at have databaseprogrammet installeret, også have en Webserver f.eks. PWS (PersonalWeb Server) der følger med Windows. Dernæst skal du i Start->Indstillinger->Kontrolpanel gå ind under ikonen ODBC-datakilder(32) og via DSN tilknytte dine datakilder til den database du benytter.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 26-05-04 14:45

Tak for svaret snortop - i begge mine spørgsmål..!
Jeg lukker dog ikke det andet endnu.

Mange venlige hilsner,
Niels