/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvordan stopper jeg hunden i at æde ræve~
Fra : mapse
Vist : 1472 gange
200 point
Dato : 26-05-04 09:09

Jeg har en lab. på 1½ år som er noget nær verdensmester i at opsnuse ræve-/kattelorte når vi er ude at gå tur. Og han æder dem!!! Har nogen et godt bud på hvad jeg kan gøre, så han ikke synes det er særlig lækkert at æde dem - for jeg synes bestemt det er hamrende ulækkert. Han går altid løs når vi går tur - og derfor opdager jeg det som regel først, når det er "for sent".

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 210 point
Dato : 26-05-04 09:13

Hej - jeg har haft samme problem med min egen flatter. Det er løst nu, hvor den er blevet ældre, måden jeg brugte, var at være over den når vi gik tur, og overfuse den, når den nærmede sig lo.. og skamroste den, når den lod den være og ligesom ignorede problemet. det tager lidt tid, men du skal nok få lært din hund det

mvh

krakgt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-05-04 09:13

Find ræven og lad hunden æde den Nej spøg til side jeg aner det ikke
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 09:22

det kan da gøre ligemeget med at det er ulækkert...for der er meget næring i afføringen også slipper du for at give hunden mad......så er den billig i drift

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 26-05-04 09:36

Det må da hjælpe at holde hunden i snor!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-05-04 09:40

Nu er det ikke helt ligegyldigt om en hund æder afføringen fra en ræv, der netop kan være smittekilde til mange sygdomme.

Jeg vil foreslå at du er meget konsekvent med at irettesætte/skæde ud, hunden vil med tiden så opfatte det som noget negativt, og når/hvis den IKKE æder ekskrimenterne så rose den.

Hele tiden en ballance mellem ris og ros. Men det kommer ikke på een dag, så vær tålmodig, og konsekvent.

ellebye

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 26-05-04 09:41

Det er naturligt for hunden at gøre det. Derfor er det noget, du skal lære den at lade være med.
Når min hund bliver meget interesseret i en kattelort, PUH HA'er jeg i et toneleje der er er højt nok til at hunden reagerer og forlader forehavende.
Derefter har jeg haft god succes med "At skælde den formastelige lort ud". Det lyder mærkeligt ,men det hjælper!
Med andre ord ubehaget ved at nærme sig lækkerrierne skal være større end behaget ved at sætte tænderne i!
(Men jeg tror nu nok, at hvis ingen efterfølgende ser det, gør den det igen)
.. og Rexon > Hvis du vil være morsom, bliver du nødt til at antrenge dig lidt mere. Hvis du bare vil chatte, så find et andet forum..

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 09:49

Jeg er morsom...det er bare jer som ingen humor har...eller ikke er nærige...

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 26-05-04 09:54

Tak for svaret krakgt - det er jo rart at vide at det stopper med tiden - for det er godt nok klamt.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 26-05-04 09:57

Tak til alle der har gidet give seriøse svar - det er jo dejligt at vide, at der er håb forude

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-05-04 15:00

Hej mapse. min metode var simpelthen at fortælle Silke hvor hamrende ulækkert jeg syntes det var... Jeg sagde: "AAAdrh.. Ulækkkert!! --PUUH.. hvor du lugter!!" og næsten brækkede mig ned i nakken på hende. Hunde er da ikke dummere, end at de forstår når vi viser vores afsky.

---Hun kan dog stadigvæk finde på at snuppe en kattelort, når hun er godt på afstand af mig..

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 27-05-04 10:35

Hej Birgitta - det gør jeg også, men han sniger sig alligevel til det. Jeg håber, som krakgt skrev, at det går over når han er blevet lidt ældre. For jeg fortæller ham virkelig hvor ulækkert jeg synes det er - jeg jeg fjerner det også hvis jeg når at få fat i ham mens han har det i munden. .... men jeg kan ikke lade være med at undre mig over, at de synes det er "lækkert"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-05-04 13:48

Han undrer sig sikkert lige så meget over din afsky.

Silke er lige blevet 2 år, og hun gør det som sagt ikke ret tit mere. --Du må bare blive ved med at være efter ham, så stopper det ret sikkert efterhånden.