/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Table is read only
Fra : mploug
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 25-05-04 22:09

Hej kandu-brugere

Jeg vil indsætte data manuelt i en tabel
i phpmyadmin, men der kommer en sql-fejl, der fortæller, at
tabellen er read only.
Kan jeg selv ændre det og hvordan ?
Eller skal jeg kontakte min webhotel-udbyder og få dem til at
ordne det ?

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 26-05-04 02:12

Hvilken webhotel.?
Der er mange grunde, men nok fordi at du har gjort det fra en visning der ikke er beregnet til det.
Lav en ny tabel og øv dig på den. Det er en seriøs god ide at lave en tabel til at 'lege' med.

Hjælper dig gerne med opsætning af en simpel tabel.
Selv bruger jeg web10, og kender det bedst fra den vinkel.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 26-05-04 11:05

Jeg har det liggende hos www.computopic.dk

Jeg har haft den liggende der længe, og der har ikke
været ligendende probplemer med tabellen før.

/Martin

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-04 19:44

uden lige selv at være for klog på det, har en del webhoteller opstrammet deres sikkerhed,
hviklet kan have påvirket din tabel.
men kan du oprette en ny tabel.
kikkede lige på http://www.computopic.dk
der er ikke meget hjælp der. men da du vel betaler for at have det der, burde de jo oplyse
dig om ændringer. send dem en mail.
men hvis det koster at få svar, er det stadig en god ide at lave en 'lege'tabel.
selv bruger jeg http://web10.dk og http://www.b-one.nu .
der er + og - ved begge, men for mig vinder web10 stort.

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 31-01-05 16:44

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 17:55

Men fik du det til at virke ?

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 31-01-05 18:14

Det er et halvgammelt spørgsmål, og jeg kan ikke huske,
om ikke bare udbyderen fik løst problemet.
Der er i hvert fald ikke problemer mere.

- Martin

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 18:33

ok. kender det
-Jørgen

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 31-01-05 18:40

> Jørgen

Kender du noget til http://phpmailer.sourceforge.net/ ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 18:57

Næ, det må jeg kikke på, mit hotel bruger http://www.squirrelmail.org/
men jeg kommer der sjældent, da jeg bruger det gennem outlookexpress.
Jeg er ikke sikker på at hotellet er opsat til at køre egen postserver.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 31-01-05 19:09

Ok, jeg spørger fordi jeg bruger nedenstående script til udsendelse
af nyhedsmails:
http://www.phpuniverset.dk/show_source.phtml?script_id=41

Men brugere, som er tilmeldt med en Hotmail adresse modtager
ikke nyhedsmails, medmindre de sætter Hotmails spamfilter til at acceptere
mails fra det pågældende domæne.

Jeg har forhørt mig lidt, om man kan ændre / tilføje noget i scriptet
sådan at Hotmail uden videre ville acceptere det.
Jeg er så blevet foreslået at kigge på php mailer, men er ikke blevet så meget
klogere. Jeg ved f.eks. ikke, hvor jeg finder filen class.phpmailer.php.

Lang historie

- Martin

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 19:12

Er det for at sende 'nyhedsbrev' til en liste af brugere. ?
PHP har jo funktionen 'mail' som godt kan bruges til det foremål.
http://dk2.php.net/manual/da/function.mail.php

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 19:19

hotmail og andre fanger den som spam, pga mailens header, (og lang historie)
men prøv at sende en til dig selv og vælg at se headeren.
I OE højreklikker du på mailen og vælger egenskaber.
det du ser er en længere smøre om hvor posten kommer fra, og hvor at den skal retuneres til.
hvis der er uoverensstemmelser her, eks afsender og returadresse ikke er ens kan der blive dømt spam.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 31-01-05 21:36

Hmm, jeg har lige tjekket en mail, og der står noget forskelligt
i Return Path og From, er det sådan noget, der kan have betydning?
Jeg har ikke skrevet noget om return Path i scriptet. Skal jeg gøre det,
og i så fald hvordan?
Går Return path på, hvis mailen skal besvares?

Det er vist lige før det kræver, at jeg opretter et nyt spørgsmål

- Martin

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 22:59

kandu er så langsomt at det vist er hurtigere at morse
Jeg har et script liggende et eller andet sted, vender tilbage med det imorgen.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 31-01-05 23:04

He he, ja der er vist nogle gange lidt problemer med serverens svartider.

Ok, mange tak skal du have.

Jeg har også fået hjælp fra en nyhedsgruppe, men hvis du har et script du vil vise,
vil jeg gerne se det.

- Martin