/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Snak over LAN
Fra : MadsX
Vist : 716 gange
50 point
Dato : 25-05-04 20:11

Hej. Jeg vil godt vide om man kan snakke over et lokalt netværk uden at være på internettet. Kan det lade sig gøre?

Det er fordi jeg skal hen til nogen med min pc og spille battlefield 1942, MEN de har ikke internet og man kan ikke snakke i spillet.

MvH Mads

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 25-05-04 20:15

Jeg tror du kommer til at omformulere dig lidt!

BF1942 virker lige fint over LAN som over Internettet, men hvad mener dum med at snakke??

mvh.

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 25-05-04 20:19

Hvis du mener snakke via headset med mikrofon med programmer som Roger Wilco og lign. så vil jeg tro de virker fint via LAN også. Men hvorfor skal i bruge det, når i sidder samme sted???

mvh.

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 25-05-04 20:21

Det er fordi vi sidder langt væk og fordi ellers ville vi overdøve hinanden.

Men hvor kan man hente programmerne

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-04 20:53

Brug netmeeting som er en del af windows.
I et netværk kalder du comp navnet og dingelig - så kan i snakke.
Netmeeting finder du sådan.
Start>søg>efter filer eller mapper>skriv netmeeting>søg
Nu ser du en mappe og i den ligger en programfil (globus conf) dobbeltklik på den.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : MadsX

Dato : 04-06-04 14:43

Tak for svaret emesen. Det var et godt svar jeg takker