/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Drej billede
Fra : Martin_c
Vist : 682 gange
10 point
Dato : 25-05-04 18:41

Jeg har taget et screenshot til en hjemmeside. Jeg har set på andre hjemmesider at man kan dreje billedet, hvordan gør man det????

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 25-05-04 18:43

voldtager det og siger at det er en luder...HUSK!!! spanking imens :D

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-05-04 18:47

Ikke så sjov.....

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 25-05-04 18:49

Hej Martin..

I paint shop pro trykker man crtl + r - prøv om det er det samme..
Ellers led efter et sted hvor der står 'rotate' - kig/søg evt. under hjælp inde i programmet.

Mvh Niels..

Ps, Rexon, - Det kan vi ikke bruge til noget!

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 25-05-04 19:16

Image -> rotate Canvas

vh bvh

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-05-04 19:17

Det hjælper ikke..........

Men ved du hvad jeg mener.... Sådan så man ligesom drejer det ind i skærmen.....

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-05-04 19:20

Du går op for oven hvor der står " Image" klikker og går ned til "Rotate" her kan du vende billedet 90 grader til hver side el. 180 grader.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 25-05-04 19:24

Jeg tror du tænker på 3D! Det skal der lidt mere til...Gør du?
vh bvh..

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-05-04 19:25

ok.... Men hvordan?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-04 19:28

Lidt uden for spørgsmålet, men Martin_c mangler der ikke en henvisning i dit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/8030

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-05-04 19:30

hhm skrev adr. på men den er ikke kommet med!

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 25-05-04 19:35

Normal rotation er ganske enkelt højre eller venstre om, som f.eks. så meget, at billedet står på hovedet. Hvis du vil rotere i Z axens retning, kræver det et 3D billede og f.eks. brug af Illustrator.

Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre i photoshop...

vh bvh..

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 25-05-04 19:38

Jeg tror du skal ha fat i en af PS's mange effekter/filtre... Jeg tror du leder after en effekt, der nærmest får billedet til at ligne en tornado, ik' ?
I PS 6.0 vælg Filter > Distort > Twirl

mvh.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-05-04 19:40

Det er ikke en tornado.... og jeg kan ikke finde det billede jeg havde....

Sådan dreje den indad i skærmen 3d agtigt!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-05-04 21:06

Det kan man ikke gøre i Photoshop. Det er kun til billedbehandling ikke til 3D.

Jeg hælder også til Illustrator.

MVH

Camillasmoster

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-05-04 22:11

Det kan være du skal ind i FREE TRANSFORM og vælge SKEW. På den måde kan du få det til at se ud som om det "forsvinder" ud i horisonten.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-05-04 08:31

Hvor er det FREE TRANSFORM henne?

Ikke i photoshop vel?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-05-04 08:58

Jow.

Edit i menulinien.

MVH

Camillasmoster

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-05-04 09:05

Det er ikke det....

Den skal være lidt 3d agtig!

Hhm.....

Hvad koster Illustrator?
4000? kr
7000? kr

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-04 09:57

MAYA er jo det ULTIMATIVE 3-D program hvor bl.a. effekterne til Ringenes Herre er lavet på...men det er DYRT!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-04 10:24

Har du evt. et eksempel på hvordan du vil have dit billede skal se ud?...jeg er lidt forvirret over hvad du efterhånden mener ???

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-05-04 10:26

Prøver at finde et!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-05-04 10:34

Kan jeg kan desværre ikke finde en side lige nu.....

Men det er hvor billedet ligesom står skråt ind i skærmen!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-04 10:45

Prøv at lede videre og send et link når du har fundet et eks. Jeg/vi kan næsten ikke komme med et konkret forslag til en løsning når vi ikke rigtig er helt klar over hvordan det skal se ud.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-05-04 10:52

Den side jeg har set det på har fået nyt design!

Så det er lidt svært!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-05-04 15:33

Fandt et sted her: http://www.mozilla.org/

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-04 15:46

Det gøres ved at gøre som jeg tidl. har beskrevet ved et TRANSFORM - SKEW billedet og ligge et justeringslag på og DROP SHADOW. Så får du faktisk et sådant resultat.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-05-04 16:59

punkt vis beskrivelse tak....

Jeg har en gammel version af Adobe 5.0

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 10 point
Dato : 26-05-04 21:50

Ja nu er jeg ikke lige klar over hvad 5.0 kan og ikke kan...men du åbner dit billede. Så går du ind under EDIT (nr. 2 fra venstre) finder TRANSFORM og vælger SKEW. Så trækker du i billedet til du opnår den ønskede form. Herefter opretter du et justeringslag (2. ikon på lagpaletten) og klikker så 1. ikon på lagpaletten
og vælger DROP SHADOW. Så er det op til din kreativitet at skabe det billede du ønsker.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 27-05-04 12:32

5.0 kan desværre ikke det.....

Men tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : Martin_c

Dato : 27-05-04 12:32

Du hjalp det virkede bare ikke til 5.0

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-05-04 13:20

Du kan jo altid downloade en 30 dages trialversion af den seneste PS (CS), hvis du lige skal bruge det til noget specifikt.

Mvh
Palle