/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Psykologi kvote to
Fra : jullebassen
Vist : 791 gange
20 point
Dato : 25-05-04 09:33

Jeg har søgt ind på psykologi gennem kvote to i år og tænkte i den forbindelse på, hvad har andre har lagt vægt på i den motiverede ansøgning. Hvad har I af studierelevante erfaringer? Det vil selvfølgelig være mest interessant at høre fra folk, der har søgt ind på psykologi, men i det hele taget vil det være spændende at høre, hvordan andre har udformet den motiverede ansøgning....

Kommentar
Fra : GurliLarsen

Dato : 20-06-04 21:27

Hvis det ikke lykkes dig, kan du søge ind her, hvor du kan få psykologi, som sidefag.
En af mine venner har gode erfaringer med det studie, men der er vist en del økonomi og statistik og andet

http://www.econ.au.dk/intro/erhvervsoekonomi/hovedfag/kandidat.htm

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 30-08-04 19:28

Man kan eventuelt følge et årskursus i psykologi på folkeuniversitetet. Det koster ca. 1300 kr, og giver meget viden om en lang række emner inden for psykologien. Du kan læse nærmere på www.folkeuniversitetet.dk.

Accepteret svar
Fra : nina1983

Modtaget 20 point
Dato : 16-05-05 20:43

Jeg har i år søgt ind på psykologi på kvote 2. I kronologisk rækkefølge har jeg gået 4 mrd. på højskole, 1 år på sygerplejerskeudd. og lige nu arbejder jeg 6 timer om ugen som frivillig i et værested med unge med problemer. Derudover arbejder jeg på et psykiatrisk bocenter. Hvad har du lavet for at optjene point?
Mht. motiverede ansøgning har jeg prøvet at kæde de ting jeg har lavet sammen med fagene på psykologistudiet. Jeg har lagt vægt på at jeg både er god til at studere og have med mennesker at gøre. Hvordan har du lavet din?

Godkendelse af svar
Fra : jullebassen

Dato : 12-01-06 18:55

Tak for svaret nina1983.