/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægttab
Fra : nytcam
Vist : 1219 gange
22 point
Dato : 25-05-04 02:16

Hejsa
Jeg skal tabe mig...! Men hvordan...
Jeg har før tabt mig 20 kilo men kan oprigtig ikk huske hvordan jeg gjorder det-måske fordi jeeg var nået yngre og det var mere gang i mig.
Men jeg har taget på efter jeg har fået min kæreste(lidt for meget hygge og god mad)og skal nu tabe mig 22kilo.
Jeg er parat til at gøre en indsat,både med kost omlægning og motion.
Men jeg synes det er svært at finde nået at spise som jeg ikk feder og jeg kan lide.
Synes os at fedtfri mad/slankemad er vildt dyrt men man må jo ofre pengene.
Jeg er meget vild med salat men det er vel ikk sundt at leve af hver dag..?
Jeg synes at jeg ofte glemmer at spise kød fordi jeg egentlig ikk bryder mig om det men er der ikk en masse nødvendige vitaminer i det man skal ha...?
Jeg har intet imod at leve af grønsager og frugt men kan man det..?
Er det i orden at drikke skummemælk..?
Gode råd er meget velkomne.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-05-04 02:29

Først og fremmest kan du sagtens leve uden køb, men kød er meget proteinholdigt og hvis du ikke spiser kød skal du sørge for at få proteiner på en anden måde.

En god måde at tabe sig på er at følge vægtkonsulenternes program, der får du alt hvad du skal have, du kommer med garanti ikke til at sulte, og du taber dig... MEN KUN HVIS DU OVEHOLDER DET 100%

I bund og grund handler det om at spise balancerede og varierede måltider, og det er der taget højde for hos vægtkonsulenterne

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 22 point
Dato : 25-05-04 07:40

Hejsa

Først og fremmest så vil jeg ønske til lykke med at du klart har fundet motivationen frem. Nu skal du blot have værktøjerne til at få styr på din vægt.

Lad os med det samme glemme alt om at vi som mennesker er perfekte. Vi kan ikke gennemføre en skrap kur uden på et eller andet tidspunkt at falde i, og så føler vi det dobbelt slemt, og mange opgiver så på dette tidspunkt. Andre igen opdager at hvis man har kørt kur, så kommer kiloene på til overflod når kuren er stoppet, og det skal vi også undgå.

Du er desværre ramt lidt af en misforståelse omkring kosten, som vi skal forsøge at få rettet lidt op på. Foruden alle de vitaminer man skal have, og som vi i almindelighed får til overflod hvis vi blot tager en enkelt vitaminpille om dagen, så er det meget vigtigt at vi får dækket vores behov for proteiner. Hvis vi ikke får proteiner nok, vil der ske det at vores muskelmasse svinder ind med den følge at vores fremtidige forbrænding bliver mindre, så vil det kun være et spørgsmål om tid før end du selv på en kost du taber dig af i dag, vil tage på af den samme kost.

Vi skal sikre at beholde dine muskler på minimum samme niveau som i dag, gerne have dem udbygget, det betyder blandt andet at du vil få nemmere ved at få huden til at trække sig sammen. Normalt gøres dette ved at spise kød, da det normalt er der vi får vores primære proteiner fra. Når du ikke synes om kød, skal du kigge på hvad du så kan gøre.

Her er en lille liste over de produkter der vil være bedst at spise for at få tilstrækkeligt protein når du ikke vil have kød:

Rygeost, 5+
Reje
Cheasy Salattern 3% naturel
Julesalat, rå
Kvark +5
Cheasy smelteost rejer 8%
Cheasy 6%
Cheasy hytteost 1,5%
Nupo

Jeg ved god at Nupo, som er et såkaldt kosttilskudspulver af mange bliver betragtet som noget man skal undgå, men det er faktisk synd, da Nupo iflg flere test bevisligt virker som det produkt det er - et kosttilskud.

Jeg vil gerne hjælpe dig med at få udregnet dit nøjagtige forbrug af protein, så du ved hvad du skal gøre for at tabe dig. Min baggrund for at råde er at jeg selv siden 1.8.2003 har tabt 63 kg, og mangler at tabe yderlige 20 kg.

Jeg har et websted, hvor du kan læse meget mere om hvordan du kan tabe dig på en god sund og varig måde. Det er http://slankigen.webbyen.dk hvor du skal være velkommen til at kigge ind.

Blot lige for en ordens skyld, så vil jeg fortælle at al hjælp, herunder program til styring af kost, deltagelse på slankehold m.v., via mit websted er 100% gratis.

Held og lykke med projektet og hvis du skulle få lyst så på genhør.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 25-05-04 08:59

hvis du er glad for mad så syntes jeg at de danske vægtkonsulenter ville være en god idé. Jeg har selv tabt 15 kg på små 15 uger. Man taber sig ca 1 kg pr uge nogle taber mere! Man spiser godt og meget - og frem for alt sundt. Der indgår ikke motion under kuren men det kan man jo begynde med når man har tabt de kilo man gerne vil af med. De har en side på nettet hvor du kan læse mere. God fornøjelse!!

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 25-05-04 09:31

Hejsa.

Her er en side med mad der er godt, hvis du ønsker at tabe dig.

Der står følgende på siden:

Denne side er til inspiration for dem, der ønsker at omlægge deres kostvaner, tabe sig og holde vægten.

Opskrifterne er beregnet til en person, hvis ikke andet er anført. Opskrifterne er baseret på kostplanen til kvinder – mænd og unge må selv lægge til efter deres kostplan.

Opskrifterne passer ind i en kostomlægning, hvor man lægger vægt på et lavt indtag af kulhydrater i form at fx pasta, ris, kartofler og brød – og i øvrigt får masser af grøntsager og frugt.

http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 25-05-04 12:11

Hejsa.
Prøv at klikke ind på: www.vaegtvogterne.dk
De har et fantastisk godt program som dels virker og dels ikke er spor svært at følge. De har en vægttabsgaranti. Minimum 4 kg på de første 3 uger.
Jeg har selv tabt 17 kg på 24 uger og det er gjort uden egentlig at anstrenge mig ret meget.

Peter.

Godkendelse af svar
Fra : nytcam

Dato : 25-05-04 14:01

Tak for svaret henningborchert.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 25-05-04 14:09

Velbekomme - og skulle det være en anden gang, skal du blot sige til

mvh
Henning

Kommentar
Fra : alexberg

Dato : 28-07-04 17:05

Hej nytcam!
Jeg har fundet løsningen. Jeg var selv meget overvægtig. Jeg er programmør, og sidder meget ned hele dagen.
I forbindelse med et møde med Anne Larsen (fedt-vaskeren), foreslog hun, at jeg lavede et program til beregning af energi indtag og forbrug.
Som sagt så gjort. I samråd med Anne, har jeg nu lavet er program som jeg selv har tabt 11,5 kg på (over 3 mdr.)

Du kan hente en 20 dages demo version på www.max30.dk.

Hvis programmet ikke er noget for dig, så kan du jo bare afinstallerer det igen.
Jeg forsøger ikke at sælge dig programmet, med 20 dages gratis brug får du ikke i slankepiller/pulver.

Alex

Kommentar
Fra : pbs92

Dato : 13-10-07 12:26

hej jeg syns det er godt du holder styr på din vægt . er slev inde for kosttilskuds så ved alt om det jeg ville godt kunne hjælpe dig du er velkommet til at skrive til pstryhn2@hotmail.com
jeg kan tilbyde personlig kost porgram
jeg kan tilbyde 31 dages fuld tilfredshed det vil sige hvis du efter 28 dage vil stoppe før du alle dine penge tilbage .
jeg er her for dig måde nat og dag hvis du har brug for hjælp eller måske bare en lille snak
og samme kan vi lægge en plan over dine motions ønsker
men du er velkomme til at skrive