/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Skribent værktøj ...
Fra : Nikolaus
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 24-05-04 15:20

Hej i det ganske land.

Jeg har længe (meget længe) arbejdet på at skrive skøn(fag)litteratur. Jeg bugner med idéer (har jeg altid gjort) og er god til at fortælle historier. MEN - at skrive dem, er en helt anden sag.

Jeg har læst alt hvad der er værd at læse, om at skrive og skribentvirksomheden, men er endnu ikke klædt godt nok på, til at kunne udnytte og bruge skriveprocessen effektivt.

Fra start, altså efter idéen men fra forarbejde - er der nogen der har lyst til at fortælle hvordan de bruger processen, eller rettere - hvilken process de følger og hvordan de administrere persongalleri, miljø etc.?

Jeg er sikker på, at når jeg først får et godt indblik i værktøjer eller/og erfaringer i skriveprocessen, har jeg mange gode skrivestunder foran mig. Skal bare igang.

vh
nikolaus

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 24-05-04 16:48

Jeg tror du skal prøve en side for skribenter.
Du kender måske fyldepennen.
http://www.fyldepennen.dk/

Kommentar
Fra : lone_dyretho

Dato : 25-05-04 23:30

eller
www.splinternet.dk
Fantastisk hjemmeside, med masser af skribenter.
-altid hjælp at hente
-konstruktiv kritik
-masser af debat
-flere tusind digte og noveller

Jeg skriver der selv.

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 31-05-04 17:44

Jeg ville ønske jeg kunne give point til jer begge, men det er jo desværre ikke tilladt/muligt.

Point går til Teil som svarede først.

Tak til jer begge, vil helt sikkert tilmelde mig begge.