/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash contra Dreamweaver
Fra : jep
Vist : 500 gange
20 point
Dato : 04-06-02 08:54

Hej med jer

Hvad er fordelene og ulemperne ved at udarbejde et website i henholdsvis Flash og Dreamweaver?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 16:51

> Hvad er fordelene og ulemperne ved at udarbejde et website i henholdsvis
> Flash og Dreamweaver?
>
Den helt klare forskel er jo at DW er html og Flash er... flash.
Fordelen ved DW er at der ikke behøves noget plug-in, og at det er en del
hurtigere at sætte siderne op.
Med Flash kan der laves smarte effekter, overgange imellem siderne med mere.
Men IMO er det sjældent at man slipper godt fra at lave et website
udelukkende i Flash, mit råd er at kombinere det, brug Flash til menuer,
avanceret grafik (ikek billeder) til at have bevægelse på siden mm. Men hold
tekst, billeder og evt. databaseting i DW.

/Martin Helbo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 22:19

Hej.
2 ting:
Hvad betyder IMO?
Hvorfor slipper man sjældent godt fra at lave en side udelukkende i Flash?
På grund af browserkombatibilitetsproblemer?

Mvh.
Jan R

> Men IMO er det sjældent at man slipper godt fra at lave et website
> udelukkende i Flash, mit råd er at kombinere det, brug Flash til menuer,
> avanceret grafik (ikek billeder) til at have bevægelse på siden mm. Men
hold
> tekst, billeder og evt. databaseting i DW.

Kommentar
Fra : MartinTygsen

Dato : 26-06-02 17:01

IMO = In My Oppenion oversat betyder det "dette er min mening"

og det er meget svært at lave en hel side i Flash men hvis man er uddannet i det kan man let slippe fra at lave en god side i kun flash.

En sstor udlempe ved Flash er det kun er IE der er glad for flash det kan give bøvl med andre browsere, husk lige på at jeg sagde "KAN" det betyder ikke der behøver at være det hos dig eller din ven.

Hvis du fler dig meget dygtig til flash så synes jeg det er en god ide hvis du gør som Martin Helbo siger kombinere de to ting. men hvis du er nybegynder i Flash så lad være med at bruge det på din hjemmeside.

lige til Martin tjek lige http://www.2advanced.com det er virkelig smukt lavet

undskyld for alle mine stavefejl skriver lidt hurtig har meeeeeeeeget travlt

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-02 07:34

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??