/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvornår??
Fra : schindler
Vist : 446 gange
40 point
Dato : 22-05-04 23:38

Jeg har lige købt en helt ny scooter og har kun kørt på den 62 km... Jeg vil gerne spørge om hvornår er det bedst at begynde at pille ved den (altså hvor mange km skal den ha kørt)?? Og er det nødvendig at putte ny vario set i når jeg får pillet skivern???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-04 23:45

Jeg vil nok sige det er bedst med det samme, så du skulle have aftalt det med forhandleren, så havde han nok gjort det gratis. Den kan også godt køre lidt bedre og hurtigere, ved at få anden udstødning, selv om jeg ikke kender modellen, så gælder det næsten altid.
Derfor må du godt køre lidt varieret, og helst ikke med bundgas længere tid ad gangen, ikke fordi den egentlig har risiko for at sætte sig i stempelet, men mere fordi den ikke skal "vænne" sig til at køre med en bestemt fart.
Samtidig kunne han have givet den en lidt større dyse, da den får lidt mere at trække på, når den så kan geare lidt mere op.
Nej der er ingen grund til at give en anden vario, når du ikke kører med tunsæt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-05-04 00:03

Tak Palle!

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-05-04 14:19

Håber du kan svare mig på et spørgesmål mere Palle:
Jeg kom af med mange når jeg købte den, så jeg har ikk penge til en ny udstødning ednu.... Men vil den kom til at køre hurtigere vis jeg bare fik pillet skivern??? (Det er en CPI Hussar 2004 model med euro 2 motor)

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-05-04 21:06

Ja hvis du piller skiven, som i virkeligheden er en ring, dobbelt så tyk som en fingerring, så vil remmen på remskiven kunne køre helt i top på remskiven, og på den måde geare helt op. Ligesom en gearknallert der nu kan komme op i højeste gear.
Den får ikke flere hestekrafter, men trækker bedre ud med de omdrejninger den allerede har, og vil køre ca 55 km/t i topfart.
Du kan se princippet forrest i www.thansens.dk gratis katalog over CPI, som de tilsender gratis. Hov selv om de selv forhandler CPI, så har de iflg. deres side ikke katalog over lige CPI? Mærkeligt, men du kan ringe eller skrive til dem.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=257956238&n=1176880534#xy
Hvis du går til: http://www.moped.dk/
Tryk så på fjern begrænsningerne, her kan du se blindrør, og skive fjernelse.
Jeg mener der er blindrør på din udstødning, det er lavet så noget af røgen farer ud og ind i en "blindtarm" på forrøret, hvis det hul svejses til så får du lidt flere Hk, og kan køre ca 8 km/t stærkere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-05-04 22:49

Mange tak Palle!

Hisen Schindler

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:14

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-04 07:44

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:52

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen