/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ActiveX-objekter Hvor slår jeg den fra/t~
Fra : 123nu
Vist : 957 gange
50 point
Dato : 22-05-04 12:22

De aktuelle sikkerhedsindstillinger forhindere, at ActiveX-objekter kan køre på denne side.
Dette kan medføre, at siden ikke vises korekt
Hvordan slår jeg den fra - og har jeg så ikke noget (privat liv mere)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 12:58

I din browsers menu : Funktioner->Internetinstillinger...->Sikkerhed ; Vælg [Brugerdefineret niveau]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 22-05-04 13:07

Hej MOLOKYLE

Jeg kan ikke finde [Brugerdefineret niveau]
jeg køre XP - er det bare mig der ikke kan se ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 22-05-04 13:11

Jeg bruger Win98, derfor

..så må du nok vente på en XP mand/kvinde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-05-04 13:15

i min XP pro ligger det under sikkerhed
som molokyle skriver
ferik

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 22-05-04 13:19

som ferik noterer alle dine aktive x ligger under sikkerhed for alle zoner du du kan her aktivere eller deaktivere eller spørg hver gang

god veek end
ib

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 22-05-04 13:27

Men din Firewall kan også godt være den som knalder igennem - så du skal også checkke om din firewall tillader active-x
I Norton finder du det under personlig firewall - Custom level

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 22-05-04 13:52

Hej Alle sammen

Til dig MOLOKYLE tak fordi du var så hurtig til at svare

Til i andre der bruger XP hvordan ved man om det lige er den rigtige man slår fra el til ?

Qualiman jeg bruger Norton 2003 og aner ikke hvor jeg skal finde min personlige firewall
(jeg vidste heller ikke jeg havde en) Så hvad skal jeg gøre her ?

Tak til jer alle og god weekend mvh 123nu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-05-04 13:54

Du skal gøre som Molokyle skriver Funktioner > Internetinstillinger > Sikkerhed og nederst på det faneblad står der Brugerdefineret niveau. Tryk på det og en nyt billede fremkommer hvor du kan slå ActiveX til og fra - det er de tre øverste linier.
Så det er Molokyle svar der er rigtigt.
//bentjuul

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 22-05-04 13:58

123 du spørger om hvad vi ved om hvad vi kan slå fra til. så hold dig til standardindstilling så laver du som regel intett galt
ib

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 22-05-04 14:18

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 22-05-04 14:20

bentjuul jeg vil gerne give dig 50 point for dette svar men jeg ved ikke hvordan jeg gør

Du skal gøre som Molokyle skriver Funktioner > Internetinstillinger > Sikkerhed og nederst på det faneblad står der Brugerdefineret niveau. Tryk på det og en nyt billede fremkommer hvor du kan slå ActiveX til og fra - det er de tre øverste linier.
Så det er Molokyle svar der er rigtigt.
//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-05-04 14:32

Hej 123nu
Det behøver du ikke, hovedsagen er at du fik løst dit spørgsmål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 22-05-04 14:45

Hej bentjuul

Jeg ved godt at jeg ikke behøver
men jeg syndes at du har fortjent de 50 point
for der er vist ikke mange der ville svare som du
Mvh 123nu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-05-04 14:54

Tak for dine pæne ord, men der kommer nok et tidspunkt hvor du har et spørgsmål jeg kan svare på. Så gem dine point til spørgsmål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 22-05-04 16:06

Hej igen

Jeg har desværre stadig mit problem - nu aner jeg ikke hvad jeg så skal gøre
De aktulle sikkerhedsindstillinger forhindrer ,at ActiveX-objekter kan køre på denne side, dette kan medføre at siden ikke vises korekt

(hvis det er min norton firerwall der laver koks i den hvor skal jeg så lave den om jeg har 2003

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-05-04 17:06

Gå i brugerdefineret niveau og sæt den første ActiveX til Aktiver og de to andre spørg hver gang. Norton firewall kender jeg ikke. Men du kan da prøve at slå den fra et øjeblik, så du kan konstatere om det er den. Men husk at slå den til igen.
Vær opmærksom at dit spørgsmål her er lukket, så hvis det jeg har skrevet ikke hjælper, må du nok stille et nyt spørgsmål, da ingen kan se hvad du spørger om mere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 17:21

Hai.

Da du havde ændret dine adgangsbetingelser for AxtiveX huskede du vel at vælge [Ok] nederst i vinduet ? ..istedet for bare at lukke på vinduet's lukkesymbol i øverste højre hjørne [X] ???

...ellers har du nemlig ikke ændret noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 22-05-04 19:53

Hej MOLOKYLE

Ja jeg huskede det men det hjælper ikke noget
ved du hvor min firrewall er i norton ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 20:09

Jeg bruger ikke norton. Jeg bruger istedet en gang om dagen : Spybot S&d, Adaware, Spybotblaster og Sygate Personal Firewall (den er gratis og god) En gang om ugen bruger jeg så en onlinescanning hos : http://housecall.trendmicro.com ...og nogen gange tjekker jeg lige : https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 ...og/eller : http://dshield.org/warning_explanation.php. Så føler jeg mig rimelig sikker

I mine øjne er Norton spild af gode CPU resourcer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 26-05-04 12:41

Hej MOLOKYLE

Sorry jeg først svare dig nu
Jeg bruger selv Spybot S&d, Adaware http://housecall.trendmicro.com og de andre har jeg da hørt om
Måske du har ret med hensyn til Norton Men nu har jeg vendet mig så meget til den
at jeg næsten ikke kan leve uden (F)
Mvh 123nu