/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Inkludering af DLL-filer i .EXE fil
Fra : Radar3
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 19-05-04 21:28

Hej folks!

Hvordan får man inkluderet de DLL-filer som et program gør brug af, i .EXE filer så man ikke skal kopiere dem med når man skal anvende et program på andre computere??

Platform: C++/Borland Builder 5.0

Ole.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-05-04 22:41

Hvilke DLL'er er der tale om?

Man kan fjerne fluebenet i Project-> Options ... -> Linker -> Use Dynamic RTL, det gør at man kan undvære nogle DLL'er.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 23:38

Det kan man da ikke !!!!

En DLL (Dynamic Link Library) fil er jo netop et fil-objekt, der skal kunne deles af flere uafhængige *.exe filer. Så dit spørgsmål gi'r ingen mening

Hvis du spørger om, hvordan man flytter kildekoden fra funktioner i en DLL over i kildekoden til en alm. *.CPP fil er det da bare copy/paste, bakse lidt med koden og så compilere skidtet bagefter

Dette er MEGET svært, især hvis du ikke har skrevet DLL'en selv eller den er gennemgribende dokumenteret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-04 00:02

Fra Builderens help:

"Use dynamic RTL means to use the RTL DLL, which is the DLL version of the Runtime Library in your application (or dll/package/ActiveX control). If you enable the option, the RTL code isn’t linked into your application, resulting in a smaller image, but you must distribute the RTL DLL with your application. This option defines the conditional define _RTLDLL."

Så spørgsmålet giver perfekt mening.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-04 00:13

BertelBrander -> Korrekt : I dét lys ja !

DLL'er i almindelighed ? F.eks. devicedrivers. Næppe !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-04 00:21

Generelt kan man ikke, men i dette/nogen tilfælde kan man godt.

Kommentar
Fra : Radar3

Dato : 21-05-04 22:20

Der var tale om at den skulle bruge CC3250MT.DLL og BORLNDMM.DLL, men om de hører under kategorien "Almindelige DLL'er" eller er nogle, der i givet fald kunne pakkes med som BertelBrander nævner, ved jeg så ikke... jeg må prøve at eksperimentere med den mulighed

Men tak for svar til jer begge to.

Ole.