/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Spillet "fryser"
Fra : nenita
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 19-05-04 12:02

Hej
Min søn har lige fået "Age of Mytologi" og det "fryser" efter få minutters spilletid.
Hvad kan problemet være????
Nenita

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 12:06

Varm CPU. Spillet er måske så krævende at din CPU eller grafikchip kører varm med 'frysning' som resultat. Skaf en bedre køling.

Alternativt kan det være en RAM klods der ikke sidder rigtigt i og derfor kun virker periodisk, men hvis det kun er omtalte spil er det næppe dette. (Løsningen hedder : Tag RAM ud ...sæt RAM i igen)

Endelig kan det være en bug i spillet. Har du undersøgt om der findes nogen opdaterings patches på spilproducentens hjemmeside ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 12:14

Jeg går ud fra det er dette spil : http://www.gamesector.dk/side.asp?ID=4989 ?

På denne side kan du læse systemkravene nederst : http://www.pczonen.dk/articles/view.asp?cID=3&id=46&pID=85

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 19-05-04 13:25

Molokyle
Det er det spil jeg snakker om, undskyld forkert stavning!!!!
Hvordan er det lige jeg kan se på min pc aom jeg opfylder systemkravet??
Nenita

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 19-05-04 13:31

Molokyle
Det skete faktisk også i spillet GTA Vice City, men han fandt ud af at hvis computeren var varm (spillet et andet
spil i mindst 15 min.) så var der ikke noget problem. Det tyder jo ikke ligefrem på for dårlig afkøling.
Han har prøvet det med varm computer, han kommer længere i spillet inden det "fryser", men gør det altså stadig.
Nenita

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 13:33

Tjae... du kan jo dowload dette diagnostik program og tjekke : http://www.voodoofiles.com/10761

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 13:36

Jo det gør ! Det lyder netop som et køle problem. Hvad er din CPU temperatur ? Den skal helst ikke ligge meget over 45-50 grader celcius. I visse BIOS versioner kan man aflæse CPU temp. , men også i det program jeg anviste : AIDA32.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 13:40

Der sker nemlig det at når CPU'en virkelig bliver sat på arbejde, så kræver den mere strøm = højere temperatur = større modstand. Når temperaturen og dermed modstanden når et vist niveau, kan strømmen ikke længere 'komme igennem' og CPU'en låser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 19-05-04 13:50

Hej havde selv samme problem en gang prøv at rokke lidt med delene inde i computeren i mit tilfælde var det mit modem der skulle sættes bedre i!!!
Ellers kan det være computeren står et sted hvor den ikke for nok luft så prøv at stille den et andet sted!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 19-05-04 14:15

Jeg prøver lige lidt forskelligt i aften (jeg er på arbejde nu)!!!!!!!
I hører fra mig imorgen.
Hej så længe
Nenita

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 21-05-04 08:45

Jeg har prøvet diverse forskellige ting, stadig det samme.

Andre gode forslag???
Nenita

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 09:26

Har du kunne måle CPU temperaturen via BIOS eller AIDA32 ? Hvad viste den ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 09:28

Ps. Nu har du vel testet for Adware/Spyware her : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

..subsidiært hentet og installeret [Min sikkerhedspakke] i menuen til venstre her : hhtp://www.arlet.dk

???

Det KUNNE jo være du har fået noget 'snavs' !

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : hghghg

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-04 15:34

det kan tit være et software problem.
hvis din maskine opfylder kravene og den stadig fryser er der et par muligheder.
er driverne til skærmkortet opgraderet, og hvis ja har du set efter patches til spillet.
nogle spil render ud i problemer når de kommer på markedet, så udgiver firmaerne en patch
til dette spil er der kommet en, der kan hentes her:

http://www.gamershell.com/download_4000.shtml
hg

Godkendelse af svar
Fra : nenita

Dato : 06-07-04 22:18

Tak for svaret hghghg.
Intet har hjulpet mig, men spørgsmålet skal jo lukkes.

Tusind tak for jeres tips og forslag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-04 22:28

Helt iorden nenita. Ked af jeg ik' ku' hjælpe dig

</MO*LOL*KYLE>