/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Amerikanske Pannekager
Fra : alimak
Vist : 1448 gange
50 point
Dato : 18-05-04 19:41

Er der nogen der har opskrift på amerikanske "morgenmads pannekager"?
Det er de små tykke.
Alimak

Kommentar
Fra : 888

Dato : 18-05-04 19:49
Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 18-05-04 19:52

amerikanske pandekager
8-10 stk
170g hvedemel
1 tsk bagepulver
1 æg
2½ dl kærnemælk
½ dl olie
½ tsk fint salt
1 tsk sukker...

velbekomme...

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 18-05-04 19:55

amerikanske pandekager
8-10 stk
170g hvedemel
1 tsk bagepulver
1 æg
2½ dl kærnemælk
½ dl olie
½ tsk fint salt
1 tsk sukker...

velbekomme...

Accepteret svar
Fra : Twistgirl

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-04 20:21

Ingredienser
250 g mel ( 5 dl )
2 tsk bagepulver
½ tsk salt
25 g sukker ( ¼ dl )
1 stor æg
2½ dl mælk
1 spsk olie eller smeltet smør
Serveres med
Ahornsirup eller
lys sirup
måske smør
syltetøj

Fremgangsmåde
De tørre ingredienser sigtes i en skål. Lav en fordybning i midten. Slå ægget ud, og kom halvdelen af mælken i og pisk godt. Tilsæt resten af mælken lidt ad gangen sammen med olie eller smeltet smør, pisk kraftig. Dejen skal være som en tyk pandekagedej.
Varm en tykbundet pande og smør den. Kom dejen på i 4 -5 klatter med en stor spiseske. Lad dem bage til overfladen bobler. Vend dem og bag til undersiden er gylden.
Hold pandekagerne varme i en sammenfoldet viskestykke, indtil alle er bagt.

Servering:
Man kan spise dem , en 2 - 3 stykker oven på hinanden med smør mellem lagene og sirup over, eller med syltetøj som danske pandekager.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 18-05-04 21:24

Tak for svaret Twistgirl.Og tak til de andre der svarede.Opskriften til Twistgirl er litt mer fyldestgørende.
alimak