/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
licens til lejlighed ?
Fra : jonassr
Vist : 833 gange
50 point
Dato : 18-05-04 17:34

Hejsa jeg står og er ved at flytte men jeg vil gerne kunne se tv i min lejlighed hvad skal jeg gøre hvad får jeg ud af at have dr licens hvad kan man se ved at betale 175 kr om md ved dem ? jeg bor i odense på glentevej nogle der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 18-05-04 17:42

Du får som sådan ikke noget for din licens. Beløbet betales fordi du har et eller flere TV'er, og pengene bliver bl.a. brugt til financiering af DR og til dato også TV2.

Du kan sagtens se TV uden at betale licens, men det er selvfølgelig ulovligt og asocialt.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 18-05-04 17:57

Ved at betale licens er man med til at finansiere DR og TV2 således at de har mulighed for at sende kvalitativt tv. Hvis alle betalte licens, kunne det måske endda tænkes at niveauet steg bare en anelse på kvaliteten. Jeg kender således ikke umiddelbart nogen der synes kvaliteten af programmerne på DR og TV2 er i orden.

Altså vil du have tv skal du betale licens for at højne dansk tv

Kommentar
Fra : strikkeline

Dato : 18-05-04 18:02

hej
prøv at spørge bolig-/ejerforening hvad kanaler du kan se ...gå så på posthuset og få en tilmelding til drlicens, udfyld og betal den ...så enkelt er det... er lejligheden tilsluttet fællesantenne/antenneforening opkæves der et beløb til dette, som regl via huslejen... men spørg din bolig-/ejerforening de kan bedre hjælpe dig...

strikkeline :)

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 18-05-04 18:03

hehe ok jeg takker mange gange men vil lige høre hvis jeg ikke kun vil se tv2 og dr tv hvor kan jeg så anskaffe mig det ? mener jeg skal på noget der hedder glentevejs antenden her i odense men ved ikke helt hvordan man gør og sådan kender i en side eller noget ?

Accepteret svar
Fra : sidal26

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-04 18:17

her er linket til antennelauget
http://www.gal-odense.dk/article.asp?id=511
så kan du kontakte dem eller læse lidt om det

god fornøjelse med tv-kiggeriet

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 18-05-04 22:52

uhhhi takker mange gange for jerses svar i var sku gode

Godkendelse af svar
Fra : jonassr

Dato : 18-05-04 22:53

Tak for svaret sidal26.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 18-05-04 23:12

du kan finde kontaktinfo for Glentevejens Antennelaugs installationsafdeling her http://www.gal-odense.dk/article.asp?id=39