/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Overgang i Kitchenaid
Fra : jenshn
Vist : 3832 gange
50 point
Dato : 18-05-04 11:27

Når jeg rører ved min kitchenaid og min stål-borplade får jeg et lille stød på ca. 6 volt.
Er der nogen der ved, hvordan man kan afhjælpe dette ?

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 18-05-04 11:31

Du kan prøve at stille din kitchenaid på en gummimåtte.

Kommentar
Fra : jenshn

Dato : 18-05-04 16:06

Hej Sonja

Har prøvet...virker ikke...

JN

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-04 17:24

Det er kondensatoren som har stelforbindelse.
Den skal ommonteres fra det 2-benede stik til et 3 benet stik.
På hver side af det 2-benede stik er 2 blanke "skinner" og det er jordforbindelsen.
Det er en gul/grøn led ning som skal forbindes til det 3. ben (jord)
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : jenshn

Dato : 19-05-04 13:29

Tak for svaret emesen. Det var en stor hjælp.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-04 16:42

Hvis du har apparater som støder når du rører stålbordpladen så skal apparaterne "jordes" med et trebenet stik.
Stålbordpladen er forbundet til vandrøret som er forbundet til jord et eller andet sted.
Alle apparater fra Tyskland/Holland/Frankrig/USA (kitchen Aid) har tobenet stik enten med et hul der hvor det 3. ben skulle sidde eller metalskinner på siden af stikket.
De skal/bør udskiftes til trebenede stik.........så det ikke er dig som er jordforbindelse.
Emesen.