/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
hastigheds indeling
Fra : mnbjenden2
Vist : 502 gange
150 point
Dato : 18-05-04 00:26

hej er der et prg. som kan tildelle de forskelige prg. en max udnøtelse af den opkopling man har ??
så fx. dc ikke bruger alt af ens opkobling,så alm. søgning på nettet ikke bliver uhyggelig langsom

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 07:40

http://www.majorgeeks.com/download1164.html

..eller dette : http://www.actualtools.com/windowsguard/

..men læs :

Citat
Change Program Priority:
This feature can change the speed of execution for any program from low to high or back. Be careful, and don't make changes unless you know what you are doing.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 18-05-04 09:06

Hej

Jeg bruger selv Netlimiter til selvsamme formål det virker glimrende efter hensigten og er meget let at bruge. Du kan hente det her http://www.netlimiter.com/

-Ole

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 09:18

Jamen oleeliasen; det ser da ud til lige at være programmet der efterlyses

Dét tror jeg lige jeg tjekker ud

Tak for det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 12:44

hej jeg tjækker lige det prg fra oleeliasen skriver om

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 14:02

hej oleeliasen jeg syntes ikke der er noglen ordentlig "how too do" nu har jeg sidet og prøvet mig frem tja dc tager stadig alt netforbindelsen . jeg køre med en 512/128 med hvor jeg har to pc tilkoplet gemmen en ruter .
hvad er max k ved uploads og downloads ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 14:28
Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 17:42

det har jeg og jeg har 512/128 med tptest

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 18:31

på pc 1 tcp modtagelse 18,63kbit/s afsendelse 24,04 kbit/s udp motagelse 158,36kbit/s afsendelse 20,77kbit/s båndbrede til rådighed tcp/udp afsendelse 89,7% modtagelse 15.2%

på pc2 tcp modtagelse 31,34 kbit/s afsendelse 23,78 kbit/s udp motagelse 237,11 kbit/s afsendelse 20,33 kbit/s båndbrede til rådighed tcp/udp afsendelse 100% modtagelse 13,2%

dette er målt med dc++ dovnloads 17kb/s oploads 7 kb/s
hvis alt dette siger dig noget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 18:49

Download : 17 kb/s = 17 x 1024 x 8 = 138264 bit pr. sekund.

Upload : 7 kb/s = 7 x 1024 x 8 = 57344 bir pr. sekund.

Dertil kommer administration : acknowlegdement, piggybacking, handshake og kryptering.

Passer meget godt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 18:59

jo men det er meget godt men jeg har stadig problemer når det gælder alm søgning på nettet . kun lige så godt bruge et gl. 56k modem

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 18-05-04 19:01

Det svarer meget godt til mine egne værdier og jeg har kun 256/128. Hvis du har et program som du vil begrænse uploads eller downloads på så sætter du bare et flueben ud for det og derefter indstiller du hvor meget båndbredde det må bruge i kolonnen udfor programmet. Er der andre ting du er i tvivl om så skriver du bare...

-Ole

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 19:08

jo jeg har hentet netlimiter og instll. det men hva skal jeg så gøre for der er ikke rigtig noglen brugsforviring med og har ikke kunde finde noget jeg havde tænkt mig at explorer skal have 50% ca og resten til dc
har prøvet at sætte de forskælige verdier op og ned og sætte fluge ben . osv. dc køre fint men explorer .....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 19:15

Jeg har 4 Gbit/s down (512Kbit/s = worst case) , men måler til cirka 20 Kb/s = 20 x 1024x 8 = 163840 bit pr. sekund

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 19:17

men kender og bruger du netlimiter

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 18-05-04 19:25

Du kan jo fks. indstille DC++ eller fks. Emule, kazaa eller ligende til at kunne download med max 10 Kbtit og uploade med max 1 Kbit, så bruger explorer resten af din båndbredde..

-Ole

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 19:26

Nøb

Min flaskehals er næppe nettet, men min IBM 300GL 233 Mhz, 64 Mb SD-RAM, 4 + 4 + 2 Gb. HD'ere, cirrus logic 5465 grafik chip og hva' har vi ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 19:38

jeg har nu ikke fundet nogle steder i dc hvor man kan sætte downloads til max

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 19:42

jeg sider med 1.3 mhz pentium3 768 mb sd-ram gee force 3 t200 grafik på et esc p6s5at bundkort

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 19:47

Lige et godt råd mnbjenden2 (...frygteligt profilnavn ) -> Hold dig langt væk fra div. ikke gennemtestede download-acceleratorer ... de fleste er propfulde af spy-/adware

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 19:53

jeg kørte en spyboot på netlimiter og fandt ingen ting ja et skide trals profilnavn :-0 men det eller de jeg først prøvede var optaget

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 18-05-04 20:00

..eller ville du have heddet : mnbjenden ??? Dét er sgu da ik' meget bedre..!

netlimiter er sikker ok. Jeg tænkte på : http://www.speedbit.com/DAP7/DefaultT.asp? osv.................

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 20:06

nej jeg bruger nogle download-acceleratorer har ikke haft noget held med dem

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 18-05-04 20:13

Som molekyle skriver kunne det godt skyldes at du har noget spyware på din maskine hvis det kun er din explore som kører langsomt, måske skulle du prøve www.spywarefri.dk du skal bare tilmelde dig som bruger det er gratis.

-Ole

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 20:16

prøver lige at tjække det. har ellers Spybot - Search & Destroy og den har ikke fundet noget meget længe

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 20:38

fandt en dialer men det var også det. men det endre jo ikke ret meget på det at det går hammer langsomt med exploreren når dc køre

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 18-05-04 21:56

Det lyder "sjovt".
Er vi enige om at det kun er når DC++ kører at exploreren er langsom? Det lyder som om at DC'en har noget snavs i sig. Er det en freewareversion? Har du prøvet at fjerne DC'en Helt fra din pc og så installere en anden version (nyere eller ældre, se evt på www.oldversions.com ) af DC. Jeg har ikke selv prøvet DC++ så jeg kender ikke til ligende problemer. Du kan jo også lige prøve at måle din hastighed mens DC'en er i gang.

-Ole

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 18-05-04 22:05

jeg har tidliger målt min hastighed med dc kørende og skrevent resultatet . køre med den nyest udgave af dc++ . har scanet min putter for alt muglig snavs online samt med det jeg bruger norton 2004 og jeg finder ikke noget
ups jo en dealer men den er væk . men stadig det samme dc tager al af min opkopling når den køre .

Godkendelse af svar
Fra : mnbjenden2

Dato : 05-08-06 15:25

Tak for svaret molokyle.