/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar Tuner
Fra : jongwoo
Vist : 541 gange
325 point
Dato : 17-05-04 17:46

Hej

Er der nogen der kender noget til Korg GT-3 Tuneren?
Eller er der nogen der er erfaringer med andre tunere? i prisklassen 250-375 kr.

Mvh.
Jongwoo

Kommentar
Fra : AndersT

Dato : 17-05-04 17:58

ka du ik bare købe en hvilken som helst? så stor forskel er der ik hvis den bare ska stemme en guitar..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 18:47

Ikke personligt, men min søn bruger Korg GA-30 tuneren, som koster lidt under 200 kr, og er en udmærket tuner.

Hen af vejen kan du såmen stemme en guitar helt uden tuner, blot du får kammertonen. (a)

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 325 point
Dato : 17-05-04 19:26

Korg'en er en aldeles udmærket tuner (har selv en). Den er stabil og god. Mikrofonen i den er brugbar til stemning af akustiske instrumenter. Bruger ikke for meget batteri. Udmærket køb.

Skal du finstemme og den slags er det klogere at købe en mere sofistikeret tuner, der kan tage overtoner og den slags.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-05-04 19:29

->Til elle....

Enten kan man eller også kan man ikke (på gehør). Har man 100% gehør behøver du ikke få kammertonen.

On stage kan du glemme at stemme uden tuner. Det er lamt og for tidskrævende/irriterende at høre på. Som roadie stemmer du udelukkende med tuner - du kan ikke have folk til at sidde og larme backstage.

Hilsen

Gl Musiker & Guitarroadie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 20:11

>3773

Hvis man nu spille i et orkester, hvilket instrument er det nu alle stemmer deres efter ??

Jeg mener, men myrd mig ikke, at det er et blæseinstrument.

Musikelsker (desværre blev det ikke mere end til selvlært)

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 17-05-04 22:26

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-05-04 08:33

->Elle, nej. Altid klaveret (eller keybord). Det kan du nemlig ikke stemme om, sådan lige. Det kan man med en blæser. Der kan du desuden "trække" blå toner.

Desuden kan du få en stemmegaffel. Den bruger du netop for at fastlægge A'en i et klaver.

Et lille fif til en musiker i nød. Klartonen i telefonen er A, 440 hz.