/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Virusangreb
Fra : bauchmann
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 17-05-04 15:00

Jeg har installeret Norton antivirus og firewal. Nederst i højre hjørne er der en globus, der blinker når jeg bliver angrebet, hvilket sker hvert 2. minut. Jeg dobbeltklikker på den, men igen begynder den at blinke efter et par minutter. Er der noget jeg kan gøre, så det ikke sker? Det er faktisk irriterende.
Torben

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-05-04 15:39

Prøv at h klikke på globussen og se på mulighederne, evt "HIDE" eller lign

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-05-04 15:40

Det er din firewall der indikerer , at der er en der pinger din computer, eller der er en orm der gerne vil ind af en port! Hver anden minut er lige i overkanten! Men der er måske en indstilling så den bare logger i stilhed! Jeg mener man kan slå den globus fra!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-04 15:42

Har du fast IP ?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 17-05-04 15:47

Hej Theil
Ja det har jeg.
Torben

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 17-05-04 16:06

Når jeg dobbeltklikker på min globus (også Norton Firewall) kommer der en dialogboks frem: "Der var for nylig et angreb på din computer. Ønsker du yderligere oplysninger" eller noget i den retning. Hvis man ikke svarer je, bliver ikonet ved med at blinke. I næste dialogboks kan man svare nej, og så slippe for den blinken.

Med venlig hilsen
Sonja

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-04 16:56

Hvorfor ikke dynamisk IP ?
Du oplever ikke så mange forsøg på "inbrud"

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-04 16:56

Ja men du kan vel hide globussen som oleherman siger! Jeg har brugt norton firewall, og der kunne jeg hide den globus!
Prøv at kigge under egenskaber for firewall eller højreklik på globusen!

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 17-05-04 18:55

Tak for svaret tedd.